מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבעית: הסדרה של חמאס חזתה את הזוועות - לפני יותר משנה

סדרת דרמה שחמאס הפיק לרגל הרמדאן ב-2022 הציגה תרחיש דומה באופן מבהיל לזוועות ה-7 באוקטובר: מחבלים שחודרים מעזה לתוככי ישראל, חיילים חטופים והשתלטות על בסיסים צבאיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 08:35 כב בכסלו התשפד

מבעית: הסדרה של חמאס חזתה את הזוועות - לפני יותר משנה
מתוך סדרת הטלוויזיה המזעזעת של חמאס, צילום: צילום מסך

סדרת הטלוויזיה של חמאס שחזתה את הזוועות: ישראל קיבלה את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 לאוקטובר בהפתעה מוחלטת וזעזוע גדול. אבל מסתבר שעבור חמאס - הקלפים היו על השולחן, פתוחים לעין כל, כבר שנה וחצי לפני שמחת תורה בה פרצו המחבלים את הגבול, טבחו, אנסו וחטפו ישראלים.

חדירה לישראל בטנדרים, השתלטות על בסיסים צבאיים וחטיפת מחבלים

סדרת טלוויזיה ששידר חמאס לפני כשנה וחצי לרגל הרמדאן, הציגה תרחיש כמעט זהה לאירועים הקשים שהובילו לפרוץ מלחמת חרבות ברזל. הסדרה שתיארה חדירה של מחבלי חמאס מעזה לתוככי מדינת ישראל, כללה בין השאר חדירה בטנדרים, השתלטות על בסיסים צבאיים, חטיפת חיילים מתוך טנקים ושימוש בטכנולוגית שונות כדי להטעות את ישראל.

למרות שבזמנו ניתן היה לפטור את סדרת הדרמה כהזיה מנותקת של חמאס, לאחר שעלתה לאקרנים מנהיג חמאס יחיא סינוואר לא השאיר מקום לדמיון - והבהיר כי היא מציגה לא פחות מאת מטרותיו ותוכניותיו של הארגון: "הסדרה הזו היא חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו מכינים. הנשק שהם מייצרים במעבדות ומתכניותיהם ומאיסוף המודיעין שלהם, זהה לגמרי להכנה לשחרור והשיבה".

סינוואר מברך את השקת הסדרה

סינוואר מברך את השקת הסדרה צילום: צילום מסך