מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חייל שנפצע בעזה נפטר מפצעיו, הרמטכ"ל בגבול לבנון: "להראות את העליונות שלנו"

הרמטכ"ל סייר בגבול לבנון: "לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו" | סגן נתנאל מנחם איתן נפל בלחימה ברצועה | אזעקות נשמעו בגליל וצה"ל תוקף בתגובה | כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל, יורטו בהצלחה. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 07:11 כז בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 10/12/23 20:21

חייל שנפצע בעזה נפטר מפצעיו, הרמטכ"ל בגבול לבנון: "להראות את העליונות שלנו"
נתנאל מנחם איתן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

היום ה-65 למלחמה: לאחר יום מתוח בגזרה, הרמטכ"ל סייר בגבול לבנון ואמר כי "מבינים שכאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור". הותר לפרסום שמו של לוחם צה"ל שנפל ברצועה. צה"ל פועל בלחימה עיקשת בכל הגזרות - בדרום, בצפון וביו"ש. כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל לפני מספר שעות, יורטו בהצלחה. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ומספר נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים ושאיפת עשן.

הרמטכ"ל סייר בגבול לבנון

"כל היישובים, גם בדרום וגם בצפון - אחד, צריך לחזור למצב אחר, ולחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון", אמר הרמטכ"ל, "יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם עושים כאן, לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו".

הוא המשיך והדגיש "מדינת ישראל אף פעם לא לקחה ואמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד מאוד ברור. וכן, קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים"

סגן נתנאל מנחם איתן נפטר פצעיו לאחר שנפצע בעזה

סגן נתנאל מנחם איתן, מירושלים, צוער בגדוד גפן, בית הספר לקצינים, שירת כלוחם ביחידת 669, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון (08.12.2023) בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.

בנוסף, קצין בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, לוחם במילואים בגדוד 9215, חטיבת "אגרוף הברזל" (205), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה. כמו כן, לוחם בסיירת נח"ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, קצין במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת "חוד החנית" (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת "חוד החנית" (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

נתנאל מנחם איתן ז"ל

נתנאל מנחם איתן ז"ל צילום: דובר צה"ל

צה"ל תוקף בגזרה הצפונית

הגזרה הצפונית בוערת. טנקים ומטוס קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומפקדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, מסוק קרב תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב יפתח. כמו כן, זוהו בשעות האחרונות מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים במרחב הגבול. צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בירי מרגמות וארטילריה בשטח לבנון במרחב מנרה בעקבות זיהוי חריג.

מוקדם יותר היום הופעלו אזעקות במרחב הגליל המערבי, וזוהו כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל. ולוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בהצלחה. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ומספר נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים ושאיפת עשן. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

צה"ל ממשיך בתקיפה נרחבת בגזרה הדרומית

כמו כן, צה"ל ממשיך בלחימה עיקשת ברצועת עזה - חיל האוויר תוקף בח'אן יונס בצורה נרחבת, והשמיד תשתיות צבאיות בהם פעלו מחבלים ופירים תת קרקעיים - זאת לאחר שבימים האחרונים המשיך ותקף צה"ל מטרות רבות ברצועה. בתוך כך, בשעה 10:00 היום נשמעה אזעקה על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בגבול לבנון, ולאחר מכן נשמעה גם התראה על ירי טילים. פיקוד העורף עדכן בשעה 10:10 כי האירוע הסתיים.

15,000 מחבלים חוסלו ברצועה מתחילת הלחימה

צה"ל תקף מעל 250 מטרות במהלך היממה האחרונה. בתוך כך, לוחמי חיל האוויר, ולוחמי גבעתי ואגוז איתרו והשמידו אמצעי לחימה רבים, פשטו על אתרים צבאיים, השמידו פירים תת קרקעיים וסגרו מעגלי אש על חוליות מחבלים חמושות בטרם הצליחו לתקוף ולסכן את כוחותינו.

בנוסף, כחלק מפעילות בלב שכונת שג'עייה, כוחות מצוות קרב חטיבתי 188, פשטו על מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס ואיתרו אמצעי לחימה רבים ששימשו את מחבלי הארגון, ביניהם רובים מסוג קלצ׳ניקוב, רימונים, משגרי נ"ט, תחמושת וציוד צבאי נוסף.

עשרות מחבלי חמאס נכנעו בצפון רצועת עזה

עשרות מחבלי חמאס נכנעו אמש (שבת) אל מול לוחמי צה"ל בג'באליה שבצפון רצועת עזה. בתיעוד ניתן לראות את המחבלים מוסרים את נשקם לכוחות צה"ל וכן עומדים בטור ארוך ונכנעים כאשר ידיהם מורמות. בחקירה ראשונית עלה כי עשרות מהם מחבלים או קשורים לחמאס. בתוכם, הילדים והנשים שוחררו.

מחבלים נכנעים בצפון הרצועה,

מחבלים נכנעים בצפון הרצועה | צילום: 27א

מחבלים נכנעים בצפון הרצועה,

מחבלים נכנעים בצפון הרצועה | צילום: 27א

מאו"ג 36, מח"ט 188 ומח"ט גולני בהדלקת נר שלישי של חנוכה,

מאו"ג 36, מח"ט 188 ומח"ט גולני בהדלקת נר שלישי של חנוכה | צילום: דובר צה"ל

תקיפות צה"ל ברצועה

צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

תקיפות צה"ל בעזה

צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

אמצעי הלחימה שאותרו במפקדה צבאית בשכונת שג

אמצעי הלחימה שאותרו במפקדה צבאית בשכונת שג'עייה | צילום: דובר צה"ל

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il