מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בקושי התנצלות: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה - "לא הייתי מרוכזת"

ליז מגיל פרסמה הודעת הבהרה אחרי שהתחמקה מגינוי חד משמעי לקריאות לרצח יהודים: "באותו רגע הייתי מרוכזת במדיניות של האוניברסיטה שמותאמת לחוקת ארצות הברית ולפיה אמירה לבדה אינה ברת-עונשין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 08:54 כד בכסלו התשפד

בקושי התנצלות: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה - "לא הייתי מרוכזת"
אוניברסיטת פנסליבניה, צילום: Sophia Zengierski,Shutterstock

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל עוררה סערה נרחבת ברשת, לאחר שבשימוע שנערך לראשי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב, סירבה לגנות קריאות לרצח יהודים באופן חד משמעי ואמרה כי "אם שיח כזה הופך להתנהלות ופעולה, הוא יכול להיחשב להתעמרות. זוהי החלטה שתלויה בהקשר". הלילה (ד') בעקבות הביקורת שקיבלו דבריה, מגיל פרסמה התנצלות מסויגת וטענה כי לא הייתה מרוכזת.

"אמירה לבדה אינה ברת עונשין"

בהודעה רשמית שעלתה לחשבון הטוויטר של האוניברסיטה אמרה מגיל: "באותו רגע הייתי מרוכזת במדיניות ארוכת השנים של האוניברסיטה שלנו, שמותאמת לחוקת ארצות הברית ולפיה אמירה לבדה אינה ברת-עונשין". מגיל הוסיפה: "הייתי צריכה להיות ממוקדת בכך שקריאה לרצח עם של יהודים היא קריאה לאלימות הנוראה ביותר שבני אדם יכולים לבצע".

חברת הקונגרס זעמה: זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'

כזכור, אמש זומנו ראשי האוניברסיטאות לשימוע בקונגרס ונשאלו האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות והטרדה, והתשובות המקוממות שענו עוררו סערה. חברת הקונגרס אליס סטפניק שאלה אותם האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות, ונענתה בתשובות מתחמקות שהובילו אותה לנזוף בהם בזעם: "זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'".