סמוטריץ' דורש לדחות את הבחירות ברשויות המקומיות: "מועמדים עדיין נלחמים"

שר האוצר בדרישה משר הפנים לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות שעתידות להתקיים בעוד חודשיים, עקב שירות מילואים של מתמודדים רבים: "תאריך הבחירות שהוכרז מונע בחירות תקניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 12:23 כג בכסלו התשפד

סמוטריץ' דורש לדחות את הבחירות ברשויות המקומיות: "מועמדים עדיין נלחמים"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

במהלך החודש שעבר היו אמורות להתקיים הבחירות לרשויות המקומיות, אך בעקבות המלחמה שר הפנים ארבל דחה אותן לסוף חודש ינואר. יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שיגר מכתב לשר הפנים בבקשה לבטל את הבחירות עד לסיום הלחימה עקב שירות המילואים של מתמודדים רבים מטעם מפלגתו. "תאריך הבחירות ברשויות המקומיות שהוכרז - מונע בחירות תקניות".

"להבטיח בחירות תקניות שלא מפלות לרעה את הנלחמים למען מדינת ישראל"

במכתב ששיגר לשר ארבל כתב סמוטריץ': "משרתי מילואים רבים המוצבים בחזית, נקלעו לסיטואציה מורכבת. כזכור, עם פרוץ המלחמה, הושעו מטבע הדברים כלל הקמפיינים לבחירות לרשויות המקומיות, במקביל להצעת חוק שהתקבלה על ידי הכנסת לדחות את הבחירות. ביום שני האחרון התקבלה כאמור על ידך החלטה אחרת אך הלחימה עודנה נמשכת ומשרתי המילואים, כולל מועמדים ואנשי קמפיין, עודם נלחמים".

משה ארבל , שר הפנים

משה ארבל, שר הפנים | צילום: Revkin Fenton/Flash90

"מבדיקה שנערכה על ידנו, וזאת רק במפלגת הציונות הדתית, מתוך 66 רשויות בהם מועמדי המפלגה מתמודדים ישנם 62% מבעלי התפקידים ו-24% מראשי הרשימות שמגוייסים", כתב השר. "אבקש לדחות את הבחירות למועד שיקבע אך ורק בתום המלחמה, על מנת להבטיח בחירות תקניות שלא מפלות לרעה את אלו הנלחמים ומוסרים נפש למען מדינת ישראל ועם ישראל".