בן גביר ביקש לבטל אזרחות - ומשה ארבל עקץ בתגובה

סערת שחקני מכבי חיפה ממשיכה: לאחר שהשר לביטחון פנים דרש לשלול את אזרחותו של שחקן הקבוצה ולגרש את שאר הזרים, שר הפנים סירב ועקץ "אציע לתעדף פעולות שתכליתן סיוע לאזרחי המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 14:31 יג בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 26/11/23 16:29

בן גביר ביקש לבטל אזרחות - ומשה ארבל עקץ בתגובה
משה ארבל , שר הפנים , צילום: Revkin Fenton/Flash90

המשחק של מכבי חיפה בליגת העל ממשיך להסעיר את המדינה, כשכמה משחקניה של הקבוצה בחרו שלא להחזיק את השלט הקורא להחזרת החטופים בתחילת המשחק. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שלח מכתב לשר הפנים משה ארבל הבוקר (א') בבקשה לשלול את אזרחותו של השחקן דניאל סונדגרן. ארבל בתגובה ענה כי "לא שוללים אזרחות מאדם על כך שלא אחז בשלט".

בן גביר דרש לשלול את האזרחות ומשה ארבל עקץ בתגובה

במכתב ששיגר לשר הפנים טען בן גביר כי "אין מנוס משלילת אזרחותו. לא יתכן שאדם שזכה זה לא מכבר באזרחות ישראלית, יתמוך בעקיפין בארגון טרור רצחני". הוא אף דרש לבטל את אשרות העבודה של שאר השחקנים הזרים שלא הרימו את השלט ולהחזירם למדינות המוצא שלהם.

ארבל: לא שוללים אזרחות על כך שלא אחז בשלט

שר הפנים כתב בתגובה כי "משרדי פועל ביתר שאת לשלילת אזרחות ומעמד מפעילי חמאס. אני מציע שנעסוק במשימה החשובה לשמירה על בטחונה של ישראל ופחות בפופוליזם על רקע אהדה לקבוצת כדורגל יריבה" הוא הדגיש כי "לא שוללים אזרחות מאדם על כך שלא אחז בשלט, חשוב כל שיהיה" ואף ציין כי חברי הקבוצה ענדו דגל ישראל וסרט שחור ואף עמדו בדקת הדומייה.

מכתב התגובה שר הפנים לבן גביר

מכתב התגובה שר הפנים לבן גביר צילום: ללא

בסוף דבריו עקץ ארבל את בן גביר על ההתעסקות בקבוצת הכדורגל בזמן המלחמה, ואמר "אציע בעיקר בימים אלו של מלחמה לתעדף פעולות ומדיניות שתכליתן סיוע לאזרחי המדינה ושיפור השירותים הממשלתיים".

בן גביר מגיב: הודעה ממחלקת עובדות

מלשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר בתגובה: "לטובת חבורת הדמגוגים מהתקשורת שמפיצים בלהט את מכתב התגובה ה'מפוצץ' של השר ארבל, להלן הודעה ממחלקת העובדות: 1. השחקן שביקשתי מארבל לשלול את אזרחותו הוא לא אזרח ישראלי מבטן ומלידה, אלא תושב חוץ שקיבל אזרחות *רק בשל הצטרפותו לקבוצת כדורגל ישראלית*. 2. כמוהו, יתר השחקנים הנוספים, שסירבו להחזיק את השלט של חטופינו בעזה, קיבלו אשרת עבודה אך ורק לטובת חברות בקבוצת כדורגל ישראלית. מצער מאוד שהשר ארבל, שהחליט להחזיק בתיק המזויף של "איש זכויות האדם" בממשלה, ושבשל כך רק לפני מספר חודשים היה מאוד חשוב לו לדאוג לכך שמחבל מתועב שניסה לרצוח יהודי לא יהיה אזוק כאשר הוא מנותח, טרם הפנים שאנו נמצאים במלחמת קיום על מדינתנו - ושאין מקום להעניק פריבילגיות למי שמביעים אמפתיה לאויבינו, גם אם הם שחקני כדורגל פופולריים".