מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המכון לרפואה משפטית בעדות קשה: "כל יום מגיעות שקיות שבתוכן עצמות. רובן שרופות"

מנהל המכון לרפואה משפטית בעדות קשה על תהליך זיהוי הגופות שהנמשך עד היום "כל הזמן מובאים שרידים, גם בשלב הזה. אלינו הגיעו הגופות שהיו במצב קשה מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 08:32 כב בכסלו התשפד

המכון לרפואה משפטית בעדות קשה: "כל יום מגיעות שקיות שבתוכן עצמות. רובן שרופות"
מתנדבי זק"א איתרו גופות נוספות בקיבוץ בארי, צילום: דוברות זק"א

60 ימים עברו מאז הטבח הנורא של שמחת תורה, ורשימת הנעדרים עדיין מלאה בשמות, בזמן שכל יום מזוהות גופות נוספות. ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, סיפר בכאב על הזוועות אליהן הוא נחשף במהלך ראיון ל-103FM ואמר, "כל הזמן מובאים שרידים, גם בשלב הזה, כל יום מגיעות שקיות שבתוכן עצמות, חלק גדול מהעצמות האלה הן שרופות בטמפרטורה מאוד גבוהות ואז כבר אין DNA, עד עכשיו המעבדה שלנו עשתה יותר מחמש עשרה אלף הפקות של DNA, ובחלק לא קטן מזה הם לא הצליחו".

חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר

חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר צילום: Goldberg/Flash90

המכון לרפואה משפטית: "הגופות במצב קשה ולא ניתן לדעת האם עברו תקיפה מינית או לא"

עוד הסביר קוגל על התהליך איתור וזיהוי הגופות, שחודשיים לתוך המלחמה נהיה מורכב אפילו יותר: "לגבי חלק מהנרצחים נמצאו גופותיהם, אבל אין לנו אותן כאן. הזיהוי נעשה באמצעים אחרים. ההחלטות מתקבלות פה אחד. אם אחד מחברי הוועדה לא בטוח, ודאי שלא קובעים שאדם מת. יש אנשים שאנחנו רואים מידע שקשור אליהם, אבל אנחנו לא יכולים לקבוע".

"עדיין לא ברור כמה אנשים נרצחו ועדיין לא מצאנו את גופותיהם, או כמה אנשים נמצאים בעזה והם חטופים", הוסיף. "ברור לנו שיש אנשים שנרצחו וגופותיהם עדיין לא נמצאו, אבל אנחנו לא יודעים כמה אנשים מתוך החטופים נחטפו כגופות ונמצאים בעזה". בנוסף קוגל התייחס לאלימות המינית שעברו הנשים בטבח, "אלינו הגיעו הגופות שהיו במצב קשה מאוד ולכן לא ניתן היה לדעת האם עברו תקיפה מינית או לא. אותי מכעיס שהעולם אומר 'תביאו לנו הוכחות פורנזיות', אנחנו רואים שכאשר אישה אומרת שעברה תקיפה מינית מאמינים לה, ורק במיעוט המקרים יש ממצא פורנזי".