מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תיכון הימלפרב איבד חמישה בוגרים: "לא האמנתי שבימי חיי אשמע סיפורי גבורה כאלו"

התיכון הדתי הירושלמי איבד חמישה מבוגריו, אחד בסיפור גבורה עילאי וארבעה במהלך הקרבות ברצועה | מנהל בית הספר: "ועם הכאב אני רוצה שתדעו שבית ספר הוא מקום של חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 11:33 כא בכסלו התשפד

תיכון הימלפרב איבד חמישה בוגרים: "לא האמנתי שבימי חיי אשמע סיפורי גבורה כאלו"
הכניסה להימלפרב, צילום: ויקיפדיה, שימוש חופשי

אחרי נפילתו של רס"ל במילואים בן זוסמן אמש (א'), התיכון הדתי "הימלפרב" בירושלים סופר גם חמישה בוגרים שנפלו במהלך החודשיים האחרונים: סמ"ר ענר שפירא, סגן אריאל רייך, סמ"ר שחר פרידמן, סמ"ר דביר ברזני ורס"ל במיל' בן זוסמן הי"ד. ענר במהלך קרב הירואי בידיים חשופות במהלך השבעה באוקטובר, והיתר בקרבות ברצועת עזה.

בן זוסמן

רס"ל במילואים בן זוסמן | צילום: דובר צה"ל

סמ"ר דביר ברזני

סמ"ר דביר ברזני | צילום: דובר צה"ל

סמ"ר שחר פרידמן

סמ"ר שחר פרידמן | צילום: דובר צה"ל

סגן אריאל רייך

סגן אריאל רייך | צילום: דובר צה"ל

סמ"ר ענר שפירא

סמ"ר ענר שפירא | צילום: דובר צה"ל

מנהל בית הספר: "ועם הכאב על הנופלים, ועל בוגרי הימלפרב, שנפצעים במהלך הקרבות, אני רוצה שתדעו שבית ספר הוא מקום של חיים"

באגרת ששלח מנהל בית הספר, הרב שלומי דנינו, לאחר נפילתם של ארבעה מבוגרי בית הספר, הוא כתב: "סיפרתי לתלמידים בכל השבועות האחרונים, שלא האמנתי שבימי חיי אשמע סיפורי גבורה כאלו מבוגרים שלנו. אנשים רגילים לגמרי, ששוב ושוב מתגלים רגעי הגבורה שלהם בדבר הכל כך פשוט ואמיתי: הגנה על מדינת ישראל שלנו. ועם הכאב על הנופלים, ועל בוגרי הימלפרב, שנפצעים במהלך הקרבות, אני רוצה שתדעו שבית ספר הוא מקום של חיים, ככה אנחנו מחנכים כל השנים".

"אין לנו חדר שבו יש תמונות של כל בוגרי הימלפרב, 64 בוגרים שנפלו במערכות ישראל, אלא קיר הנצחה בבית המדרש עם שלטים קטנים, עדינים", המשיך הרב דנינו. "בחרנו לשים את השיר הנפלא של נעמי שמר בביצוע יהורם גאון 'לא תנצחו אותי', כצלצול של בית הספר כי זה שיר שמדבר על ניצחון נוסף: ניצחון של החיים הפשוטים 'תינוקות של בית רבן עם הילקוט שעל גבם ואנשים לעבודת יומם הולכים', זו אמירה שהיא משמעותית לנו למרות שהיא יכולה לתסכל כי היא מציגה פער גדול בין המלחמה לבין שיגרת החירום וזה בסדר".