מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיפור גבורה יוצא דופן: ענר שפירא ז"ל הסתתר במיגונית והשליך רימונים בחזרה על המחבלים

סמל ראשון ענר שפירא ז"ל היה בחופשה, ללא ציוד לחימה ונשק - אבל גילה גבורה הירואית כאשר השליך בידיים חשופות מתוך המיגונית בה הסתתר עם ישראלים נוספים 7 רימונים בחזרה למחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 09:46 ב בכסלו התשפד

סיפור גבורה יוצא דופן: ענר שפירא ז"ל הסתתר במיגונית והשליך רימונים בחזרה על המחבלים
המיגונית ממנה השליך ענר את הרימונים, צילום: 27 א

תיעוד הגבורה של ענר שפירא: סמל ראשון ענר שפירא ז"ל היה בחופשה בשבת ה- 7.10, ובילה ברעים. כשהחל הטבח המחריד, הסתתר יחד עם עוד שמונה אנשים במיגונית שהותקפה על ידי מחבלים - שהשליכו לתוכה רימונים, וירו פנימה RPG. ענר, לוחם סיירת הנח"ל, לא היסס וזרק בחזרה על המחבלים שבעה רימונים, עד שנפל בקרב.

צפו בתיעוד הגבורה של ענר שפירא:

בסרטון ניתן לראות כיצד חוזרים המחבלים למקלט ומתחילים לירות פנימה, באמצעות RPG. ניתן לראות את הרימונים שמושלכים - ונזרקים החוצה אחד אחרי השני על ידי ענר ז"ל, כשחלקם מתפוצצים ממשך בסמוך למחבלים.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il

העיתונאי יאיר שרקי התייחס לסיפור הגבורה של ענר שפירא וכתב: "לשמוע את ההורים האצילים של ענר שפירא ולהבין בדיוק איך גדל גיבור כזה". חוקר הביטחון ולוחם הלוט"ר, ד"ר יאיר אנסבכר, התייחס גם הוא לסרטון וכתב: "זהו ללא ספק הסרטון המדהים ביותר בו צפיתי בימי חיי. מאז שנברא רימון היד ככלי משחית לא היה אדם שהתמודד כנגדו בגבורה אנושית כזאת".