למרות הירי בשוגג - עמיחי אליהו קורא לבצע וידוא הריגה במחבלים

השר מעוצמה יהודית נשאל על מותו של יובל קסטלמן מירי החיילים וטען כי מדובר בתקלה מצערת, אך מדגיש כי הוא קורא לבצע וידוא הריגה במחבלים כדי שלא ישתחררו בעסקאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 10:35 כא בכסלו התשפד

למרות הירי בשוגג - עמיחי אליהו קורא לבצע וידוא הריגה במחבלים
השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר עמיחי אליהו באמירה קשה נוספת: השר מעוצמה יהודית התבטא בראיון ל-ynet ואמר כי הוא "כן קורא לבצע וידוא הריגה במחבלים. צריכים להגיע למצב שהם לא משתחררים אחר כך בכל מיני עסקאות". דבריו באים על רקע הירי ביובל קסטלמן בפיגוע האחרון.

אליהו על מותו של יובל: "הייתה שם תקלה וזה מצער מאוד"

בשבוע שעבר במהלך הפיגוע בירושלים יובל דורון קסטלמן ניטרל את המחבלים בפיגוע הירי בכניסה לעיר אך מיד לאחר מכן נורה בשוגג על ידי חיילים שטעו וחשבו שמדובר בעוד מחבל, זאת למרות שירד על ברכיו ואמר שהוא יהודי, והוריד את חולצתו כדי להראות שאינו נושא מטען חבלה. בראיון נשאל עמיחי אליהו על הנושא והצהיר כי "האזרחים במלחמה הזאת הם אלה שמגיבים נכון, אלה ששומרים. אנחנו צריכים לסמוך עליהם. המשפחה צריכה לקבל הכרה שלנו ושל כל האנשים שהוא הציל. הייתה שם תקלה וזה מצער מאוד".

השר עורר סערה בעבר כשאמר בראיון כי אחת האפשרויות במלחמה היא להטיל פצצת אטום על רצועת עזה. "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי, אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו ועורר סערה.