מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תתחילו לשנן מפות: צה"ל מודיע - WAZE לא יעבוד

בתחילת המלחמה שיבש צה"ל את אפליקציית הניווט ווייז על מנת להטעות את האויב. לאחר שחזר לעבוד כראוי - כעת הוא משתבש שוב. צה"ל מרגיע: השיבושים - על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 13:05 כ בכסלו התשפד

תתחילו לשנן מפות: צה"ל מודיע - WAZE לא יעבוד
ווייז, צילום: shutterstock

אם נכנסתם הבוקר לווייז והכל היה בערבית - זו לא טעות. לאחר שבוע של הפסקת אש במלחמה מול החמאס, חודשה הלחימה בעזה, ואיתה - חזרו גם שיבושי ה-GPS היזומים של צה"ל.

שיבושי GPS - על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל

דובר צה"ל מסר הבוקר כי "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים מבצעיים שונים על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום".

הכניסה הקרקעית לעזה

הכניסה הקרקעית לעזה, צילום: דובר צה"ל

כזכור, צה"ל החל לשבש באופן יזום את האפליקציות שמשתמשות ב-GPS כבר בתחילת המלחמה, וזאת על מנת להטעות את האויב. השיבושים משפיעים על כל אפליקציה בה יש צורך בציון מיקום. מגוגל, חברת האם של ווייז, נמסר: "אנו מודעים לכך ששיבושי GPS מופעלים כעת ברחבי ישראל ומשפיעים בשלב זה על כל היישומים מבוססי המיקום. יש לשים לב, שעקב השיבושים, ייתכנו באופן זמני אי-דיוקים במציאת המיקום והניווט באפליקציית ווייז. כמו תמיד, ווייז מנטרת בקפידה כדי להבטיח שהמפה תהיה מדויקת ועדכנית ככל האפשר".