מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות על עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני לוחמים שנפלו ברצועת עזה: סמ"ר אסצ'אלו סמה מפתח תקווה ורס"ל אור ברנדס משוהם | העזתים מדווחים על תקיפות ברחבות של צה"ל ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 06:04 כ בכסלו התשפד

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות על עזה
אור ברנדס ואסצ'אלו סמה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות: סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20, מפתח תקווה, שירת בגדוד 932, חטיבת הנח"ל. נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע בקרב ב-14.11.23 בצפון רצועת עזה. רס"ל (מיל') אור ברנדס, בן 25, משוהם, שירת בגדוד 82, חטיבה 7 ('עוצבת סער מגולן'), נפל אמש (שבת) בקרב במרכז רצועת עזה.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

סמוך לשעה 22:00 אמש (ש') אזעקות הופעלו בערי גוש דן ושפלת יהודה, ביניהן תל אביב, גבעתיים, בני ברק, רמת גן, מודיעין, רמלה, לוד, בת-ים, ראשון לציון ורחובות. במהלך הלילה דיווחו הפלסטינים על תקיפות נרחבות מהאוויר ומהקרקע בצפון רצועת עזה ובחאן יונס. משרד הבריאות העזתי טוען כי יותר מ-15 אלף פלסטינים נהרגו מפרוץ המלחמה, כ-200 מהם בתקיפות מאז הפסקת האש.

נתניהו: "התחבטי רבות. שאלתי את עצמי איך מדיינים עם השטן?"

אמש, אחרי קריסת הפסקת האש ולקראת חידוש הלחימה, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט ערכו שתי מסיבות עיתונאים נפרדות, במהלך מסיבת העיתונאים, נתניהו שיתף כי ההחלטה על אישור עסקת החטופים התקבלה לאחר התלבטויות רבות. "התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מדיינים עם השטן?" אמר נתניהו והמשיך: "אבל הייתי משוכנע שיש דרך לחלץ אנשים מציפורני השטן. ניהלנו מו"מ קשוח והפעלנו לחץ על המתווכים לשפר את המתווה. המאמץ נשא פרי, והכפלנו את מספר המשוחררים".