מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה נפל בשבעה באוקטובר

צה"ל התיר לפרסום כי מפקד החטיבה הדרומית באוגדה עזה, אסף חממי נפל בשביעי לאוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס | גלנט: "בידינו 110 חטופים בחיים ועוד שלוש גופות"| נתניהו יכנס מסיבת עיתונאים ב-20:15

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/23 18:26 יט בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 02/12/23 20:01

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה נפל בשבעה באוקטובר
אסף חממי, צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום: מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"מ אסף חממי (41) נפל בקרבות השביעי לאוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי החמאס. לאחר בחינה של כלל הממצאים הרב הצבאי הראשי קבע את מותו. הממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביאו לקבורה. הלוויתו תיערך ביום שני, 4 בדצמבר 2023, בשעה 11:00 בבית העלמין בקרית שאול.

צוותי המו"מ לשחרור החטופים שבו ארצה

במהלך השבת, צוותי המשא ומתן הישראלי השוהים בקטאר הוחזרו ארצה, זאת לאחר שהמגעים לשחרור החטופים לא צלחו. ראש המוסד דדי ברנע הבהיר כי ישנה אפס סבלנות למשחקי חמאס, שסירבו לשחרר נשים ולהמשיך בפעימות שחרור החטופים.

גלנט: "חמאס הפר את ההסכם, הוא מסרב להחזיר 15 נשים ושני ילדים"

אחרי קריסת הפסקת האש, שר הביטחון גלנט כינס הערב מסיבת עיתונאים והצהיר כי ההחלטה הגיעה לאחר שהחמאס הפר את הפסקת האש וסירב להחזיר 17 חטופים, מהם 15 נשים ושני ילדים. גלנט הציג את השפעת הלחימה על סוגיית החטופים: "היום כל אחד יודע, ככל שמעמיקים את הפעולה הצבאית מגיעים לכך שחמאס משוועים לרגע של שקט ותמורת זה הם מוכנים לשלם בדבר חשוב וזה החטופים".

הותקפו מעל 400 מטרות ברחבי רצועת עזה

במקביל, צה"ל השיב את האש לעזה ותקף מעל ל-400 מטרות טרור ברחבי הרצועה. במהלך הלילה, בפעילות של חיל האוויר הותקפו מעל ל-50 מטרות במרחב ח'אן יונס, ובאמצעות ירי טנקים לוחמי צוות קרב חטיבה 551 חיסלו מחבלים ותשתיות של חמאס באזור בית לאהיה.

הזירה הצפונית: בתגובה לירי פצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל בגבול הצפון, חיל האוויר תקף את מקורות הירי ומטרות נוספות של חיזבאללה בלבנון.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן