מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפני ה-7 באוקטובר: צה"ל מצא מסמך שמפרט את התוכניות של חמאס

חשיפה ראשונית הערב מתייחסת לתקרית בה צה"ל מצא חוברת של החמאס עם תוכנית מפורטת "לכיבוש אוגדת עזה" לפני הטבח בשמחת תורה | החוברת הגיעה עד הדרגים הבכירים שהמליצו לא להתמקד בתרחישים דמיוניים לחלוטין

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 20:58 י בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 23/11/23 23:11

לפני ה-7 באוקטובר: צה"ל מצא מסמך שמפרט את התוכניות של חמאס
הכניסה לקיבוץ בארי לאחר הטבח, צילום: Yossi Zamir/Flash90

הקונספציה הגדולה? כעת מתברר כי לפני ה-7 באוקטובר, צה"ל הצליח להשיג חוברת של החמאס, שמפרטת את התוכנית "לכיבוש אוגדת עזה" בחוברת ישנו פירוט על דרך ההסתערות של מחבלי הנוח'בה: אמורים לפרוץ את הגדר באמצעות טילי נ"ט, מטענים, מנהרות, מצנחי רחיפה, טנדרים, אופנועים; וזאת במקביל לשיגור של אלפי רקטות ופצצות מרגמה.

התוכנית כללה גם תרגילי הרדמה של הצבא הישראלי, מגעים להסדר לצד תרגילים והפרות סדר על הגבול בשבתות וחגים - על מנת להרגיל את הצבא לנוכחות של כוח הנוח'בה ולהרדים אותו ברגע האמת. כך נחשף הערב (ה') בחדשות הערב בכאן 11.

צה"ל גילה שהתוכנית התיאורטית הזו מתורגלת בפועל

התצפיתניות הזהירו: צה"ל גילה שהתוכנית התיאורטית הזו מתורגלת בפועל. התקיים תרגיל על רטוב של שתי פלוגות הנוח'בה. התרגיל כלל כיבוש של קיבוץ, ירי טילי נ"ט, ירי חי של טיל נ"מ ועוד. לא ניתן היה להתבלבל, התרגיל התייחס בפירוש לתוכנית העל שנתפסה על ידי צה"ל. בצה"ל הבינו כי הדבר מהווה ראייה לכוונות חמאס כפי שנמצא בחוברת.

אבישי גרינצייג מפרסם כי הדברים הגיעו עד לדרגים בכירים שהמליצו לא להתמקד בתרחישים דמיוניים לחלוטין, כי אין לחמאס יכולת מבצעית כזו. קצינה הזהירה אותם משקיעה בקונספציה על רקע ציון 50 שנה לקונספציית מלחמת יום הכיפורים - אך הדעה לא התקבלה.