מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס מאשר - 10 חטופים נוספים ישוחררו. נתניהו: נשבעתי לחסל אותם

לאחר משא ומתן בתיווך קטאר ומצרים, הוחלט על הארכת הפסקת האש עם חמאס בתמורה לשחרור 10 חטופים נוספים. נתניהו בתגובה: "זה אותו חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 14:52 יז בכסלו התשפד

חמאס מאשר - 10 חטופים נוספים ישוחררו. נתניהו: נשבעתי לחסל אותם
החטופים חוזרים הביתה, צילום: דובר צה"ל

היום ה-57 למלחמה: גורם בחמאס הודיע כי הערב ישוחררו 10 ישראלים, כולל שניים עם אזרחות רוסית. הודעות נמסרו למשפחות החטופים העתידים להשתחרר. יש לציין כי זוהי הפעימה השביעית של שחרור חטופים במסגרת ההסכם שנחתם עם חמאס.

שחרור חטופים לידי הצלב האדום

שחרור חטופים לידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

משרד רה"מ: "ההפוגה תימשך"

משרד ראש הממשלה מסר הבוקר כי אם עד הבוקר בשעה שבע לא תימסר רשימה כפי שסוכם במתווה – תחודש הלחימה לאלתר. "הבוקר נמסרה לישראל רשימה של נשים וילדים בהתאם לתנאי ההסכם, ולפיכך ההפוגה תימשך", מסרו. הארכת ההפוגה נעשתה בתיווך קטארי ומצרי.

כזכור, הפסקת האש הייתה צפויה להסתיים הבוקר, אך הממשלה אישרה את הארכת הסכם הפסקת האש ביממה נוספת, תמורת החזרת 10 חטופים נוספים.

הבוקר, לאחר הפיגוע בירושלים בו נרצחו 3 ישראלים ונפצעו 6, אמר ראש הממשלה כי: "זמן קצר לאחר שמרצחים של החמאס רצחו ישראלים כאן בירושלים, ואמרתי לו: זה אותו חמאס. זה אותו חמאס שביצע את הטבח הנורא ב-7 באוקטובר, אותו חמאס שמנסה לרצוח אותנו בכל מקום". עוד הוסיף כי אמר למזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלנקין: "אנחנו נשבענו, ואני נשבעתי, לחסל את החמאס. שום דבר לא יעצור אותנו. אנחנו נמשיך את המלחמה הזאת עד שנשיג את שלושת היעדים - לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם".