הפרשן הצבאי זועק: "מארב של יחיא סינוואר, מקבלי ההחלטות לא עמדו בלחץ"

אחרי העיכובים והמריחה בביצוע הפעימה השנייה של עסקת החטופים, יוסי יהושוע לא חוסך ביקורת מהדרג המדיני וגורמי המקצוע: "ההתנהלות שמעדיפה הפסקת אש על פני המשך הלחימה תמורת השבת מספר מצומצם של חטופים לא משפרת את ההרתעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 09:36 יג בכסלו התשפד

הפרשן הצבאי זועק: "מארב של יחיא סינוואר, מקבלי ההחלטות לא עמדו בלחץ"
יחיא סינוואר ברצועה, 2021, צילום: shutterstock

יוסי יהושוע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות, ממשיך בקו שלו נגד עסקת החטופים. בטור שפרסם הבוקר (א') הוא התייחס להתנהלות של חמאס והמריחה של ביצעו הפעימה הראשונה. "שום דבר בהתנהלות של חמאס אתמול לא אמור היה להפתיע את מקבלי ההחלטות בישראל, לא בצבא ולא בדרג המדיני", כתב יהושוע.

"שכחו שעל כתפיהם מונחת אחריות נוספת לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל"

"קבינט המלחמה והדרג המקצועי שתמך בהתלהבות בעסקה נכנסו בעיניים פקוחות למארב של יחיא סינוואר, ככל הנראה בגלל שלא עמדו בלחץ הציבורי, ובדרך הם שכחו שעל כתפיהם מונחת אחריות נוספת לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל", המשיך בביקורת החריפה.

לדבריו, "כל האויבים מסתכלים על מה שקורה פה, ואיך לנסח זאת בזהירות המתבקשת? ההתנהלות שמעדיפה הפסקת אש על פני המשך הלחימה תמורת השבת מספר מצומצם של חטופים וחטופות לא משפרת את ההרתעה. וזה דווקא אחרי שצה"ל התאושש מהמהלומה שספג לפני שמונה שבועות, באמצעות מתקפה ראויה שבוצעה בהצלחה".

"אין אחד שמאתגר את המערכת"

נציין כי יהושוע הביע את התנגדותו גם טרם אישור העסקה וכתב כי היא חלק מתוכנית ההונאה של סינוואר שרוצה לעצור את המלחמה. "את מה שראו התצפיתניות, המטכ"ל והדרג המדיני שוב מפספסים: הם שבויים בקונספציה וגם באחריות למחדל ואין אחד שמאתגר את המערכת. חובה להמשיך וללחוץ כדי למוטט את הזרוע הצבאית של חמאס - ורק אז להשיג עסקה כוללת".