מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אילון מאסק: אלה שלושת הדברים שצריכים לקרות בעזה

אחרי הסיור והצפייה בסרט הזוועות, יזם ההייטק מסביר מה לדעתו לקרות ברצועת עזה: "אין ברירה אלא להרוג את אלה שמתעקשים לרצוח אזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 17:40 יד בכסלו התשפד

אילון מאסק: אלה שלושת הדברים שצריכים לקרות בעזה
אילון מאסק בכנסת ישראל, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יזם ההייטק והבעלים של רשת X, טוויטר לשעבר, אילון מאסק, ביקר היום (ב') בישראל וצפה מקרוב בזוועות שביצעו מחבלי חאמס בעוטף עזה. הוא נפגש עם נתניהו, סייר פיזית במקומות החורבן וגם צפה בסרט הזוועות. "זה בהחלט היה יום קשה מבחינה רגשית", אמר מאסק בפגישה עם נשיא המדינה.

הסיור הביא את מאסק למסקנות בנוגע לטיפול ברצועה. "אני חושב שיש שלושה דברים שצריכים לקרות בעזה: אין ברירה אלא להרוג את אלה שמתעקשים לרצוח אזרחים. אבל הדבר השני הוא לשנות את החינוך כדי שהדור החדש של הרוצחים לא יקבל הכשרה להיות רוצחים. והדבר השלישי, שגם הוא חשוב מאוד, הוא לנסות לבנות שגשוג".

חגיגת רצח של חפים מפשע היא מעשה מטריד ביותר

לדבריו, "לראות את המקומות שבהם אנשים נרצחו וגם לצפות בסרטון בו צוהלים הרוצחים - חגיגת רצח של חפים מפשע היא מעשה מטריד ביותר. אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי לעצור את השנאה. אנשים אלה ניזונו מתעמולה מאז שהיו ילדים, וזה מדהים למה שבני אדם מסוגלים לעשות אם יזינו אותם בשקרים, מהיותם ילדים - הם יחשבו שרצח של חפים מפשע הוא דבר טוב, מה שמראה עד כמה תעמולה יכולה להשפיע על מוחם של אנשים".