פניית הפרסה של סמוטריץ': "השתכנענו. מדובר בעסקה טובה"

לאחר שאתמול קראו להצביע נגד העסקה וטענו כי היא "רעה לביטחון ישראל", הציונות הדתית לקחו פניית פרסה דרמטית והצביעו בעד. סמוטריץ' מסביר כי "השתכנענו שהשבת החטופים תקדם את הלחימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 08:02 ט בכסלו התשפד

פניית הפרסה של סמוטריץ': "השתכנענו. מדובר בעסקה טובה"
שר האוצר סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלילה (ד') עברה ברוב קולות העסקה לשחרור החטופים כאשר היחידים שהצביעו נגד היו שלושת שרי עוצמה יהודית. שרי הציונות הדתית, במהלך מפתיע, החליטו להצביע בעד. זאת לאחר שאמש טענו כי "העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה", והודיעו שלא יתמכו. במהלך הדיון, שנמשך אל תוך הלילה, יצאו השרים להתייעצות והחליטו פה אחד להצביע בעד. לטענתם, הם השתכנעו שמדובר בהישג שמקדם את מטרות הלחימה.

סמוטריץ': "החלטנו כי מדובר בעסקה טובה ונכונה"

"זה לא סוד שלפני הדיון בממשלה סברנו אחרת, אולם במהלך הדיון הארוך והיסודי השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה", פתח ואמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הסביר: "במהלך הדיון הארוך והיסודי השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה ושהממשלה, הקבינט ומערכת הביטחון כולה מחויבים ללא סייג להמשך המלחמה עד להשמדת חמאס. שוכנענו כי העסקה כוללת מנגנונים ברורים שימנעו דשדוש וכניעה עתידית למניפולציות של סינואר. על כן החלטנו כי מדובר בעסקה טובה ונכונה והצבענו בעדה".

הישיבה לשחרור החטופים

הישיבה לשחרור החטופים, צילום: צילום מסך, עומר מירון / לע"מ

אורית סטרוק: "הצבעתי בעד למרות שממש לא תכננתי"

גם השרה אורית סטרוק הודתה, "הצבעתי בעד למרות שממש לא תכננתי". והוסיפה כי השתכנעה שמתווה העסקה הוא "מהישגי המלחמה - זו מסקנתי לאור סקירות מפורטות, שאלות שנענו לעומקן, ועיון ברשימת המחבלים לשחרור. החיילים, שהביאו בלחימתם את ההישג הזה, ימשיכו בלחימה ביתר עוז מיד לאחריו. הממשלה כולה, מקצה לקצה, נחושה להגיע לנצחון. יחד ננצח".