הסוכן הורשע בביצוע שמונה עבירות מין חמורות

סוכן הדוגמנות ניר סנדלר הורשע בביצוע עבירות מין בשמונה מתלוננים, חלקם קטינים. על פי המתואר בכתב האישום, הוא הבטיח להם כי קידומם בתחום תלוי בהיענות לאקטים מיניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 13:53 כח בחשון התשפד

הסוכן הורשע בביצוע שמונה עבירות מין חמורות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את הסוכן ניר סנדלר, בביצוע עבירות מין בשמונה מתלוננים, אותם ייצג במסגרת עבודתו בסוכנות דוגמנות ומשחק שבבעלותו, תוך כדי צילומים ובפגישות עבודה.

עבירות מין בשמונה מתלוננים

מכתב האישום שבו הורשע סנדלר, אשר הוגש בשנת 2019, עולה כי סנדלר ביצע את המעשים בשמונה מתלוננים, חלקם קטינים. על פי חומר הראיות שנאסף, סנדלר פעל במשך שנים באופן שיטתי בהזדמנויות שונות כלפי קטינים ובגירים, שהתעניינו בקריירת דוגמנות ומשחק. סנדלר נהג להזמין את קרבנותיו לצילומים בסטודיו שלו בתל אביב ובביתו שבמרכז הארץ, שם הוביל אותם לחדר צדדי במשרדים וביצע בהם מעשים מגונים והטרדות מיניות, תוך שהוא אומר להם כי היענותם לאקטים המיניים נדרשת לשם קידומם המקצועי בתחום. באחד מהמקרים, ביצע סנדלר את עבירות המין בקטין שהגיע עם אמו לסוכנות, זאת לאחר ששלח את אמו של הקטין אל מחוץ לסוכנות, בטענה שעליו לעבוד עימו, ואז הוביל אותו לחדר האחורי.

עדויות המתלוננים: צילומים, שאלות חודרניות והטרדה

עדויות המתלוננים חושפות מעשים ודברים שאמר הנאשם, אשר חזרו על עצמם בעדויותיהם של מתלוננים שונים, כך למשל: אמרת הנאשם למתלוננים נועדה לצרכים מקצועיים כדי לשפר את מבטם "הסגור והמאולץ" כביכול בזמן הצילומים, הסבר שלפיו יש לקיים את הצילומים בחדר שינה של הנאשם או בחדר אחורי שמשרדי הסוכנות מטעמי תאורה (הסבר שכמה מתלוננים תיארו כמאולץ ובלתי מתיישב עם מאפייני התאורה בשני חדרים אלה), הזמנת המתלוננים למפגשי עבודה בשעות הערב והלילה, שאלות חודרניות על ניסיונם המיני של המתלוננים, ובפרט על השתתפותם במין קבוצתי, צילום המתלוננים כשהם לבושים בתחתונים בלבד, צילום המתלוננים באמצעות אייפד, ניסיון הנאשם להרגיע את המתלוננים ולנסוך בהם אמון באומרו לחלקם הם כי הוא אינו נמשך לגברים, ואין למעשים משמעות מינית עבורו.