"מענה מיידי למחסור החריף": זו כמות העובדים הזרים שינחתו בישראל עד סוף השנה

הממשלה צפויה לאשר הבאה של 10,000 עובדים זרים עד סוף 2023 בהליך מהיר שלא מתוך הסכמים בילטרליים | שר השיכון: "שימור היכולות בענף הבנייה זוהי דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 11:31 כח בחשון התשפד

"מענה מיידי למחסור החריף": זו כמות העובדים הזרים שינחתו בישראל עד סוף השנה
צילום: Gili Yaari / Flash90

המחסור בפועלים בענף הבנייה: הממשלה צפויה לאשר היום (א') את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להבאה של 10,000 עובדים זרים עד סוף 2023. עובדים אלו יובאו בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים, תוך שמירה על העקרונות של הסכמים אלו.



במקביל, מיושמים צעדים נוספים בנושא ובהם הגדלת מכסת העובדים הזרים, הארכת אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, האצת כניסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת וכן קיצור הליכים בירוקרטיים.

"המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה"

החלטה זו מקודמת כהשלמה לשורת צעדים שנועדו לטפל במחסור הפועלים בענף בשל המצב החירום במדינה, כאשר מכסת העובדים הזרים שעמדה על 30,000 עובדים, הוגדלה בעוד 20,000 עובדים. כמו כן, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים, ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף מתקיימות בדיקות בנושא קיצור הליכי ביורוקרטיה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מסר: "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. אנו מייצרים יחד פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך".