מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד בפנייה פומבית לנתניהו: "תפסיק עם זה"

מציע לנתניהו לשאול את עצמו טוב-טוב, האם הוא באמת רוצה להכנס לזה. האם הוא רוצה לפתוח את הדיון על השאלה מי היה אחראי, מי כשל, מי לא מילא את תפקידו וצריך להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/23 15:05 כב בחשון התשפד

לפיד בפנייה פומבית לנתניהו: "תפסיק עם זה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היו מי שחשבו שהמלחמה תכניס לממשלה את כל השמאל הציוני, אך בסופו של דבר נכנסה לממשלה רק המחנה הממלכתי - והשאר נשארו בחוץ. בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד היום (ב'), התבטא יאיר לפיד בחריפות נגד נתניהו ואמר כי "בזמן שאנחנו שותקים, נתניהו מנצל את שתיקתנו ולא מפסיק להאשים אחרים בכשלונותיו".

ראש האופוזיציה הסביר את החלטתו של לעסוק בענייני אחריות: "כל עוד הלחימה בעיצומה, אנחנו לא נעסוק בשאלת האשמה, לא נעסוק בשאלת האחריות, לא נעסוק בשאלה הכשירות. בשעה הזו – כשהלוחמים והלוחמות שלנו פועלים בעזה, החטופים עדיין מוחזקים במנהרות החמאס ותושבי העוטף גולים בארצם – מה שחשוב הוא שיהיה ברור שמדינת ישראל כולה מאוחדת מול אוייבינו".

"זו השיטה שלו. אלא שהפעם זה לא יעבוד לו"

הוא תיאר את הניצול של נתניהו את החלטתו: "בשבוע שעבר הוא האשים בציוץ לילי את כל ראשי מערכת הבטחון בכך שהם אחראים לאסון. אתמול הוא האשים את אנשי המילואים. בכל פעם הוא עושה את אותו דבר: מצייץ ואז מוחק, אומר ואז מכחיש. זו השיטה שלו. אלא שהפעם זה לא יעבוד לו. אני אומר מפה לנתניהו, אנחנו לא ניתן לך לנהל את הדיון הזה במעמד צד אחד."

"אני מציע לנתניהו לשאול את עצמו טוב-טוב, האם הוא באמת רוצה להכנס לזה. האם הוא רוצה לפתוח את הדיון על השאלה מי היה אחראי, מי כשל, מי לא מילא את תפקידו וצריך להתפטר. אני פונה מכאן לנתניהו: תפסיק עם זה. במקום להשמיץ בלילות את טובי הלוחמים והאזרחים שלנו, תתמקד במה שחשוב: החזרת החטופים, נצחון על החמאס, שיפור התפקוד המביש של הממשלה שלך אל מול אזרחי ישראל", סיים לפידץ