נתניהו: "חמאס מבצע פשע מלחמה כפול"

במהלך פגישה עם ראש ממשלת בולגריה, ניקולאי דנקוב, פירט נתניהו את פשע המלחמה הכפול של חמאס: "הם גם מכוונים לעבר אזרחים במתכוון וגם משתמשים באזרחים שלהם בתור מגן אנושי" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/23 13:06 כב בחשון התשפד

נתניהו: "חמאס מבצע פשע מלחמה כפול"
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המערכה הבין-לאומית: נתניהו נפגש היום (ב') עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בפגישה אמר נתניהו כי "אנחנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה", ופירט את פשע המלחמה הכפול שחמאס מבצע.

דנקוב: "אלה זמנים קשים מאוד וזו הסיבה שעלינו להיות פה"

ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב אמר: "אנחנו כאן כדי להביע את תמיכתנו החזקה בישראל ואזרחיה. אנחנו יודעים שאלה זמנים קשים מאוד וזו הסיבה שעלינו להיות פה. כולנו היינו המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך. זה חשוב מאוד שכל בני הערובה ישוחררו בהקדם האפשרי. ולכל הפחות, יש לאפשר לקהילה הבינלאומית ולצלב האדום גישה מידית אליהם. נדהמנו לראות את המתקפות שהרגו את האנשים האלה כאן בישראל".

נתניהו ודנקוב

נתניהו ודנקוב | צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

"אנו רוצים לומר שצריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו, כיוון שזה לא יכול להמשיך כך. בו בזמן, זה החודש השני של המלחמה הזו ואנו מודאגים ממה שקורה ברצועת עזה. אנחנו יודעים שיש לכם את מלוא הזכות להגן על עצמכם במסגרת החוק ההומניטרי הבינלאומי והחוק הבינלאומי אך חשוב גם לאפשר סיוע הומניטרי בלי שזה ינוצל לרעה על ידי האנשים שם", הוסיף.

פשע המלחמה הכפול של חמאס

ראש הממשלה נתניהו אמר: "תודה לך ראש הממשלה. הבעת את העמדות שלנו. אנחנו חושבים שאנחנו לא לוחמים רק את המלחמה שלנו – אלא את המלחמה של כל הציוויליזציה נגד הברבריות. אם הציוויליזציה לא תנצח – תנצח הברבריות. זה מה שאנו רואים במאה ה-21. זה לא רק המאבק שלנו, זה גם המאבק שלכם - ואני חושב שאתה מבין זאת היטב".

"אנחנו גם נלחמים באויב, האויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה, שמבצע פשע מלחמה כפול – הם גם מכוונים לעבר אזרחים במתכוון וגם משתמשים באזרחים שלהם בתור מגן אנושי. בזמן שישראל עושה כל שביכולתה להוציא את האזרחים מחוץ לאזור הסכנה, חמאס עושה כל שביכולתו להשאיר אותם באזור הסכנה, לעיתים תחת איומי נשק. לכן, אנו נפעל, לא רק מתוקף זכותנו להגנה עצמית והגנה על הערכים המשותפים שלנו ועל עתידנו, אבל גם בדרך שממזערת פגיעה באזרחים. אני מודה לך שוב על תמיכתך האיתנה. תודה לך", הוסיף.