בצל המלחמה: הבשורה המרגשת לאחיות בבתי החולים

הסכם שכר חדש לאחיות במגזר הציבורי: כ-30 אלף אחיות ואחים בבתי החולים הציבוריים, בשירותי בריאות הציבור ובקופת חולים כללית יזכו לתוספת שכר של מאות שקלים בחודש | יו"ר הסתדרות האחיות: "האחים והאחיות ראויים לכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 14:05 כא בחשון התשפד

בצל המלחמה: הבשורה המרגשת לאחיות בבתי החולים
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסכם שכר חדש נחתם לאחיות בבתי החולים הציבוריים, בקופת חולים כללית ובשירותי בריאות הציבור. ההסכם כולל תוספות שכר, מעבר לתוספות של הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי. בנוסף, יינתנו תוספות שכר לאחיות בתפקידי ניהול, ותוכפל תוספת אחריות משמרת. יתר על כן, מינואר 2024, יינתן לראשונה מענק שימור לאחים ולאחיות בבתי חולים שיקומיים וגריאטריים וכן בבתי חולים לבריאות הנפש ועוד.

בשל מצב הלחימה המיוחד שבו נתונה מדינת ישראל, החליטו הצדדים שלא לעכב עוד את חתימת ההסכם

הסיכומים התגבשו ערב החגים, לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן מעמיק בין ההסתדרות לבין משרד האוצר והמעסיקים במטרה להעניק תוספת שכר משמעותית לאחיות ולאחים, ולאחר שהחתימה לאחר הסוכות נדחתה, בשל מצב הלחימה המיוחד שבו נתונה מדינת ישראל, החליטו הצדדים שלא לעכב עוד את חתימת ההסכם. האחים והאחיות מבצעים עבודת קודש בימי שגרה, ובפרט בתקופה זו תרומתם מכרעת.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בירך: "ההסכם שחתמנו עליו לאחר משא ומתן מקצועי ומאומץ בחודשים האחרונים, מבטא את ההערכה הרבה למסירות של האחים והאחיות שממלאים תפקיד חשוב ומשמעותי בטיפול ודאגה לבריאותם של אזרחי ישראל, בייחוד בימים אלו בהם הם הקו הראשון של הטיפול בפצועים במלחמה הזו. הסכם השכר יגדיל את שכרם ובנוסף, ידאג למענק לאחים והאחיות בבתי החולים הגריאטריים ובבתי החולים לבריאות הנפש. נמשיך לדאוג למערכת הבריאות, לחיזוק העורף והחוסן הלאומי. יחד ננצח".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן: "הגענו להישג לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן מעמיק בין ההסתדרות לבין משרד האוצר והמעסיקים. ההסכם מעניק תוספת שכר משמעותית לאחיות ולאחים, המשקפת את עבודת הקודש שלהם, וביתר שאת גם במלחמת חרבות ברזל. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות ולנציגי האוצר על השותפות, שנרתמו למרות הנסיבות הקשות על מנת להביא את ההסכם לחתימה - האחים והאחיות ראויים לכך".