דובר צה"ל נשאל על תקיפת בית החולים שיפא - כך הוא השיב

אחרי שחשף את השימוש הציני של חמאס בתשתיות הומנטריות ובבתי חולים בעזה כמחסה למחבלים - דובר צה"ל במסר ברור: "במלחמה הזאת כל האופציות על השולחן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/23 22:15 יג בחשון התשפד

דובר צה"ל נשאל על תקיפת בית החולים שיפא - כך הוא השיב
תוצאות אחת ההפצצות בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

במסגרת תדריך של דובר צה"ל, הוא חשף היום (שבת) כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטארי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור. בעקבות החשיפה - נשאל דובר צה"ל האם בית החולים שיפא מהווה יעד לתקיפות חיל האוויר.

"במלחמה הזאת כל האופציות על השולחן"

"בית החולים שיפא הוא דוגמא מצוינת לציניות של חמאס. אחרי המתקפה הרצחנית חזרו אליו 200 מחבלים", אמר הגרי בתשובתו לירון אברהם. "לגביי הפעילות של צה"ל, אני לא אפרט. מעשי חמאס והשימוש בתשתיות הומניטריות הם פשע מלחמה, ואנחנו לא נוותר בעניין הזה. במלחמה הזאת כל האופציות על השולחן".

במסגרת התדריך אמר הגרי כי מוקד פעילותו של הארגון ברצועה הוא בית החולים "שיפאא'", בית החולים המרכזי והגדול ברצועת עזה הממוקם בלב העיר עזה. המחבל חסן חסאן חסין זערב סיפר בחקירתו: "אני יודע שמשתמשים בבית החולים שיפא, מתחבאים בו". מחבל אחר הוסיף: "הרוב מסתתרים בבתי חולים. למשל בבית החולים שיפאא' יש קומת מרתף, אפשר להסתתר שם. זה מקום לא קטן, מקום גדול בו מסתתרים".