גלנט נגד עמיחי אליהו: "טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל"

שר הביטחון מגנה את דבריו של שר המורשת על פצצת האטום: "דברים חסרי בסיס ואחריות של השר עמיחי אליהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 10:24 כא בחשון התשפד

גלנט נגד עמיחי אליהו: "טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל"
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

השר עמיחי אליהו נשאל הבוקר (א') בראיון על הפתרון לרצועה, וכשהועלתה אפשרות של הטלת פצצת אטום הוא לא שלל ואמר כי "זאת אחת האפשרויות". הראיון גרר ביקורות קשות, כולל הבהרה של ראש הממשלה, וגם שר הביטחון הצטרף לחגיגה.

"טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל"

"מגנה את דבריו חסרי הבסיס והאחריות של השר עמיחי אליהו. טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל", כתב גלנט בטוויטר. נתניהו כתב כי "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון".

מאוחר יותר הסביר אליהו: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית", פתח שר המורשת. "אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

"שיילכו לאירלנד או למדבריות, שהמפלצות בעזה ידאגו לעצמם לפתרון"

נזכיר כי את הדברים אמר אליהו באיון ברדיו "קול ברמה", שם אמר עוד: "אין מקום לרצועת עזה, לא צריך להיות קיום לצפון הרצועה. כל המרים דגל של אש"ף או של חמאס לא צריך להמשיך לחיות על האדמה. אני שואף שאחרי המלחמה נחזור ליישובים ברצועת עזה ונלך שם קוממיות בגאווה. לגבות מהם מחיר טריטוריאלי. לגבי האזרחים הפלשתינים? שיילכו לאירלנד או למדבריות, שהמפלצות בעזה ידאגו לעצמם לפתרון".