עמיחי אליהו בראיון: אחת האפשרויות - להטיל פצצת אטום על עזה

שר המורשת ממפלגת עוצמה יהודית התראיין על המלחמה ואמר כי אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה: "אני שואף שאחרי המלחמה נחזור ליישובים ברצועת עזה ונלך שם קוממיות בגאווה, לגבות מהם מחיר טריטוריאלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 09:00 כא בחשון התשפד

עמיחי אליהו בראיון: אחת האפשרויות - להטיל פצצת אטום על עזה
השר עמיחי אליהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר המורשת, עמיחי אליהו, התראיין הבוקר (א') ברדיו "קול ברמה" לעיתונאים יקי אדמקר וישראל כהן ואמר כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על רצועת עזה. "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי, אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו.

"שיילכו לאירלנד או למדבריות, שהמפלצות בעזה ידאגו לעצמם לפתרון"

כשהוא נשאל על הפתרון לרצועה והועלתה אפשרות של הטלת פצצת אטום, אמר אליהו כי "זאת אחת האפשרויות". לשאלת החטופים המוחזקים ברצועה אמר השר מעוצמה יהודית כי הוא "מתפלל ומקווה לשובם אבל יש גם מחירים במלחמה".

הכניסה הקרקעית לעזה

הכניסה הקרקעית לעזה, צילום: דובר צה"ל

"אין מקום לרצועת עזה, לא צריך להיות קיום לצפון הרצועה. כל המרים דגל של אש"ף או של חמאס לא צריך להמשיך לחיות על האדמה. אני שואף שאחרי המלחמה נחזור ליישובים ברצועת עזה ונלך שם קוממיות בגאווה. לגבות מהם מחיר טריטוריאלי. לגבי האזרחים הפלשתינים? שיילכו לאירלנד או למדבריות, שהמפלצות בעזה ידאגו לעצמם לפתרון", אמר עוד השר.

בליאק: "שמישהו באמת יאסור על הליצן הזה להתראיין"

הראיון עורר סערה, וחבר הכנסת ולדימיר בליאק ממפלגת "יש עתיד", כתב: "אם לא הבנתם, מדובר בשר בממשלת ישראל. שמישהו באמת יאסור על הליצן הזה להתראיין. ובעיקר - הגיע הזמן שישחרר 147 מיליון שקלים מתקציב משרדו הפיקטיבי ו-200 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים שהוא עדיין מחזיק - לטובת החזית והעורף".