מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בין המתגייסים החדשים: בנו של הח"כ החרדי

בעקבות המלחמה: ינקי דרעי החליט להתגייס לצבא כשהוא בן ארבעים. בנו של יו"ר ש"ס התגייס למסלול המכונה "שלב ב" שנוסד בימים אלו עבור חרדים שקיבלו פטור ומעוניינים לסייע בלחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 21:49 יח בחשון התשפד

בין המתגייסים החדשים: בנו של הח"כ החרדי
גיוס חרדים למלחמה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מלחמת "חרבות ברזל" הארורה הביאה איתה גם תופעה מדהימה: חרדים שמתגייסים לצבא. בין החרדים שהחליטו להצטרף לצבא בימים קשים אלו, הוא לא אחר מינקי דרעי, בנו של חבר הכנסת אריה דרעי. כך חשף היום כתב כאן 11, מיכאל שמש.

ינקי דרעי התגייס למסלול "שלב ב"

ינקי החל בהליכי גיוס לצבא, במסגרת המסלול החרדי שנפתח במהלך המלחמה, המכונה "שלב ב". המסלול מיועד עבור חרדים בוגרים שקיבלו פטור מהצבא ומעוניינים לסייע לצבא בעת המלחמה. ינקי החליט להתגייס כשהוא בגיל ארבעים ומכהן כיו"ר מחלקה בהסתדרות הציונית.

אריה דרעי |

בנו התגייס לצבא, אריה דרעי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרעי: "הדיונים מאוד ענייניים. מקשיבים ומגיעים להחלטות"

כזכור, אביו של ינקי, חבר הכנסת אריה דרעי, משתתף בקביעות בישיבות קבינט המלחמה ובשבוע שעבר הכחיש את הדיווחים על מתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון: "לא היו דברים מעולם. יש קבינט מלחמה עם אנשים שיש להם המון ניסיון. הדיונים מאוד ענייניים. מקשיבים ומגיעים להחלטות אחרי ששומעים את אנשי הצבא ואת כל הגורמים. אין מתיחות ואין חוסר אמון".

"מעולם לא נתקלתי בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים"

"יש מערכה ארוכה מאוד לפנינו. מאוד מאתגרת" הוסיף יו"ר ש"ס. "אנחנו מוקפים אויבים מכל כיוון, זה לא פשוט. אנחנו לא רוצים לפתוח חזיתות נוספות". לסיום, חתם דרעי: "אני מלווה את הקבינט עשרות שנים ומעולם לא נתקלתי בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים. אני שמח שקמה ממשלת חירום לאומית ואני חושב שכולם צריכים להצטרף אלינו. עם ישראל בארץ ובעולם נמצא תחת איום".