מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא ייתכן": בן גביר דרש מנתניהו לצרף חבר נוסף לקבינט המצומצם

בן גביר ביקש מראש הממשלה נתניהו להכניס חבר נוסף לקבינט המצומצם, שלא היה חלק מ"מחנה הקונספציה": "שאינו חלק מהתפיסה השגויה אליה נגררנו במשך שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 09:43 ח בחשון התשפד

"לא ייתכן": בן גביר דרש מנתניהו לצרף חבר נוסף לקבינט המצומצם
"אם לא תהיה רפורמה זה בגללו ובגלל סמוטריץ", בן גביר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלא כלול בקבינט המלחמה המצומצם, שלח היום (ב') לראש הממשלה נתניהו מכתב בו ביקש ממנו צרף חבר לקבינט המצומצם שלא היה חלק מ"מחנה הקונספציה".

"אני דורש בזאת, כי לקבינט המצומצם יצורף חבר מאלו שלא היו חלק מ'מחנה הקונספציה'"

במכתב ששיגר השר, נכתב: "קיבלתי את החלטתך החד צדדית על הרכבו של "הקבינט המצומצם", שאינו כולל אותי", למרות שטען כי אינו מעוניין להתווכח על ההחלטה, קבל בן גביר: "ראוי היה שעמדתו של ציבור בוחרים עצום, שנתן בנו את אמונו וביקש מאיתנו לייצגו, תישמע גם בקבינט המצומצם".

צילום: ללא

יחד עם זאת, השר טען כי "לא ייתכן כי כל שרי הקבינט המצומצם יהיו אך ורק מ'מחנה הקונספציה', אלו שבמשך שנים טענו כי החמאס מורתע, כי תשלומי האתנן לארגון הטרור יביאו שקט, אלו שטיפחו את מדיניות ההכלה".

"בשם האחריות הלאומית, ובשמם של מאות אלפי בוחרים שרבבות מתוכם משרתים בשירות סדיר בקבע ובמילואים, אני דורש בזאת, כי לקבינט המצומצם יצורף חבר, ואפילו משקיף, מאלו שלא היו חלק מ'מחנה הקונספציה', דרש בן גביר. "מבחינתי שתקבע אתה, אדוני רה"מ, את זהותו, ובלבד שיישמע קול אחר, שאינו חלק מהתפיסה השגויה אליה נגררנו במשך שנים".