מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"הבגרויות יחכו": תנועת עזרא קוראת לחניכים להתנדב - גם על חשבון הלימודים

תנועת עזרא לחניכיה בשכבות הגיל הבוגרות: "ספסלי הלימודים ימתינו - זו העת לתמוך בעורף שנמצא על סף קריסה" | מזכ"ל התנועה, מהמילואים: "סדרי העדיפויות החדשים מחייבים אותנו לקחת חלק במאמץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 16:41 יח בחשון התשפד

"הבגרויות יחכו": תנועת עזרא קוראת לחניכים להתנדב - גם על חשבון הלימודים
חניכי התנועה בהתנדבות חקלאית המלחמה, צילום: תנועת עזרא

תנועת הנוער עזרא פרסמה היום (ה') מכתב ובו קריאה מיוחדת לחניכיה בשכבות הגיל הבוגרות בחג"ס, חבריא ג' סניפית, "לתרום את חלקם למשימות האזרחיות והלאומיות". לדברי הנהלת התנועה "בתקופה זו מדינת ישראל שרויה במלחמה רחבת היקף, אחרי פרעות שלא נודעו כמותן זה עשרות בשנים. מאות אלפי חיילים ניצבים בחזית, ובעורף יש ניסיון לקיים שגרה יציבה ובטוחה".

עזרא לחניכים: "העורף זקוק לכם"

בתנועה הבהירו כי אלה ימים קריטיים עבור העורף הישראלי. במכתב לחניכים נכתב: "הבגרויות יחכו. ספסלי הלימודים ימתינו במקומם. כעת, יותר מתמיד העורף זקוק לכם, הצעירים. העורף על סף קריסה - פשוטו כמשמעו - מהצורך בידיים עובדות ומשותפות בנטל".

התנדבות אזרחית במלחמה

התנדבות אזרחית במלחמה צילום: תנועת עזרא

בהנהלת התנועה הדגישו לחניכים כי "זו לא עת לשבת ולחכות מאחורה, לא זמן לחזרה לשגרה עדיין! בקשו אישור מההורים, והתייצבו באחת מנקודות ההתנדבות. יצוין כי בהנהלת התנועה החליטו לדחות את חודש הארגון המסורתי שהיה אמור לצאת לדרך בשבת הקרובה, ובמקומו לציין את חודש "חיזוק החוסן הלאומי". המכתב לחניכים הוא חלק מהמאמץ התנועתי בנושא. בהנהלת התנועה קוראים לחניכים לקיים את ההתנדבות רק באישור ההורים ובידיעתם, וכמובן באישור צוותי החינוך במוסדות שלהם.

מזכ"ל התנועה, מהמילואים: "סדרי העדיפויות החדשים מחייבים אותנו לקחת חלק במאמץ"

מזכ"ל התנועה, לירן גרוס, שנמצא כעת בשירות מילואים מסר: "זו עת חירום, לחניכינו בשכבות הבוגרות יש אחריות גדולה על חיזוק העורף הישראלי. כחלק מחודש "חיזוק החוסן הלאומי" שייצא לדרך בשבת הקרובה אנחנו קוראים לחג"ס של התנועה לתרום כמה שיותר בעורף האזרחי, גם אם הדבר יבוא על חשבון הלימודים במסגרות. סדרי העדיפויות החדשים מחייבים אותנו לקחת חלק במאמץ, וזו אחריותנו".