דובר צה"ל נשאל האם סרט הזוועות ישוחרר לציבור - כך הוא השיב

אחרי שהסרט שמכיל סרטונים קשים שודר לעיתונאים וחברי כנסת, דובר צה"ל נשאל האם הסרט ישוחרר לציבור והשיב בנחרצות: "צריך לשמור על כבוד המשפחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 12:02 יח בחשון התשפד

דובר צה"ל נשאל האם סרט הזוועות ישוחרר לציבור - כך הוא השיב
קיבוץ בארי אחרי הזוועות, צילום: Edi Israel/Flash90

דובר צה"ל הכין סרט המכיל את תיעודי הזוועות מחומרים שנמצאו בשטח, והיום (ה') נשאל תא"ל דניאל הגרי על ידי העיתונאית גילי כהן על הפצתו לציבור הישראלי. בתשובתו אמר דובר צה"ל כי צריך לנהוג ברגישות בסוגיה וכי הסרט יוקרן במקומות רלוונטיים.

"יש משפחות שאומרות במפורש שצריך לשמור על התמונות הללו ברגישות גדולה"

"זה לא סרט, אלו חומרי גלם", אמר הגרי. "דובר צה"ל אסף את כלל החומרים שנמצאו בשטח על ידי הכוחות השונים, וכל זה הצטבר אצלנו. צריך להגיד בכנות שאנחנו שואלים כל משפחה לפני שאנחנו מכניסים סרטון שמופיעים בה אנשים מאותה המשפחה. יש משפחות שאומרות במפורש שצריך לשמור על התמונות הללו ברגישות גדולה".

לדבריו, "יש חומרים שיצאו לא מאיתנו, ואפשר להראות את זה. מה שאנחנו הראנו יוצג במקומות משמעותיים בעולם על מנת להראות מה קרה פה ולמה יצאנו למלחמה שאנחנו לא התחלנו. מה שאפשר להוציא החוצה אנחנו נוציא, ואנחנו פועלים גם מול התקשורת הזרה. בנוגע לציבור הישראלי, אני חושב שצריך לפעול ברגישות ולשמור על כבוד המשפחות. נראה את הדברים במקומות הרלוונטיים".

חברי הכנסת צפו בתיעודים הקשים

נזכיר כי אמש (ד') הוצג הסרט בפני חברי הכנסת במשכן, אחרי שמאות כתבים וצלמים מכלי תקשורת מרחבי העולם צפו בו. חלק מחברי הכנסת לא הצליחו לצפות בכולו ופרצו בבכי. חברת הכנסת צגה מלקו התעלפה ופונתה למרפאת הכנסת, ובמקביל הוזעקו למשכן הכנסת שלושה פסיכולוגים בכדי לטפל בחברי כנסת שנכנסו לחרדה וחשו ברע.