מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו: "ברחתי בזעקות בכי וגוף רועד": חברי הכנסת צפו בסרט הזוועות

סרט הזוועות מהטבח בעוטף עזה הוקרן לחברי הכנסת, שנכנסו להלם וחרדה: "זוועת עולם שלא העזנו לדמיין. ידעתי זאת לפני, אך התיעוד מטלטל באופן בלתי נתפס" | חברת כנסת מהליכוד התעלפה ונזקקה לטיפול רפואי

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 16:24 יז בחשון התשפד

"ברחתי בזעקות בכי וגוף רועד": חברי הכנסת צפו בסרט הזוועות
חברי הכנסת פרצו בבכי לאחר הקרנת סרטון הזוועות, צילום: צילום מסך, מוטי קסטל

אחרי שמאות כתבים וצלמים מכלי תקשורת מרחבי העולם צפו בסרט הזוועות שביצע החמאס, היום (ד') הוצג הסרט בפני חברי הכנסת במשכן. חלק מחברי הכנסת לא הצליחו לצפות בכולו ופרצו בבכי. חברת הכנסת צגה מלקו התעלפה ופונתה למרפאת הכנסת, ובמקביל הוזעקו למשכן הכנסת שלושה פסיכולוגים בכדי לטפל בחברי כנסת שנכנסו לחרדה וחשו ברע.

"החזקתי בתוך האולם חמש דקות"

אחרי הקרנת סרט הזוועות חברי הכנסת תיארו ברשת הטוויטר כיצד הגיבו לסרט הזוועה. "הסרט הוא זוועת עולם שלא העזנו לדמיין. ידעתי זאת לפני אך התיעוד מטלטל באופן בלתי נתפס", כתבה חברת הכנסת נעמה לזימי. שרת ההסברה לשעבר, גלית דיסטל, שיתפה גם היא את החוויה הקשה וכתבה: "החזקתי בתוך האולם חמש דקות ואז ברחתי בזעקות בכי וגוף רועד".

"אני לא מסוגל לדבר על התחושות"

חברי הכנסת הונחו בטרם ההקרנה שלא לשתף את התכנים שהוקרנו בפומבי. חבר הכנסת ולדימיר בליאק כתב כי גם את התחושות הוא אינו מסוגל לשתף: "אני לא יכול לדבר על התוכן, אני לא מסוגל לדבר על התחושות" כתב, והוסיף : "רק משפט אחד: אסור לשכוח ואסור לסלוח. לעולם".