הנשיא הרצוג: "מיטב המוחות עמלים כל דקה כדי להשיב את החטופים"

נשיא המדינה נשא הערב הצהרה לאומה ושיבח את כלי התקשורת שלא מהדהדים את סרטוני הזוועה של חמאס, שמפעיל לוחמה פסיכולוגית כדי להחליש את רוחנו. "החיילים מבקשים שנשמור על אחדות - בדיוק כפי שהם שומרים עליה בחזית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 21:23 יז בחשון התשפד | עודכן בתאריך 01/11/23 22:17

הנשיא הרצוג: "מיטב המוחות עמלים כל דקה כדי להשיב את החטופים"
נשיא המדינה יצחק הרצוג | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (ד') נאום לאומה, בפתח דבריו אמר: "קרוב לחודש מאז שארצנו שינתה את פניה. קרוב לחודש שאנו במלחמה שלא חווינו כמותה. קרוב לחודש עבר מאז אותו יום ארור – שבו השמש זרחה, החצבים פרחו, והשוחט שחט ושחט ושחט - נשים וגברים, ילדות וילדים, קשישים ותינוקות; מקיבוצים, מושבים, יישובים וערים".

במהלך הנאום ביקש להבהיר כי "החטופים הם בראש מעניינו והשבתם מהווה חלק בלתי נפרד מהניצחון במלחמה. מיטב המוחות עמלים במקצועיות ביסודיות, כל דקה מהיממה, כדי להשיב אותם הביתה", כהוכחה לכך נתן כדוגמא את חילוצה של החיילת אורי מגידיש מידי שבי חמאס באמצעות פעולה של כוחות הביטחון.

הערכה לאחריות שכלי התקשורת הישראליים מגלים

"בשעה זו מיטב בנינו ובנותינו פועלים בחירוף נפש ביבשה, באוויר ובים, בעזה ובכל החזיתות כדי להגן עלינו ועל כל המדינה. הם מבקשים שנשמור על אחדות - בדיוק כפי שהם שומרים עליה בחזית. כולנו, כל העם יחד, כולנו הגב שלהם".

הנשיא אף שיבח את כלי התקשורת הישראליים, שלא משתפים פעולה עם הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס, כאשר לא שידרו את סרטון החטופות האחרון. "אני מבקש להביע הערכה לאחריות שכלי התקשורת הישראליים מגלים, בהחלטתם לא לשחק לידי הטרור הפסיכולוגי האכזרי של אויבינו. זה נכון לנו כמדינה, וזה נכון לכל אחת ואחד מאיתנו".

משפחות החטופים זועקות, ארכיון

משפחות החטופים זועקות, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90