הטקס המרגש ביחידת העילית: "זה השלב שצריך להצדיע לכם, אריות"

טקס מצומצם להענקת דרגות קצונה ומינויים לקציני הימ"מ למילוי תפקידם של קצינים שנפלו בלחימה בדרום | במהלך הטקס מפקד הימ"מ סקר את פעילות היחידה במתקפה: "לוחמי היחידה החזיקו על הכתפיים הצרות שלהם את כל עוטף ישראל בשעות הראשונות ללחימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 18:23 יז בחשון התשפד

הטקס המרגש ביחידת העילית: "זה השלב שצריך להצדיע לכם, אריות"
כוח ימ"מ. ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

טקס קצר התקיים אמש (ג') ביחידה הלאומית ללחימה בטרור, הימ"מ, להענקת דרגות והענקת מינויים לקצינים ביחידה. במהלך הטקס הוענקו דרגות קצונה ל-3 לוחמי היחידה שסיימו את הכשרתם כקצינים: פקד א', פקד ד' ופקד ד' שהיו חלק מהכוח הלוחם החל מפרוץ המלחמה. הקצינים ישתלבו בתפקידי מפקדי צוותים בימ"מ. בנוסף, הוענקו כתבי מינוי לשני קצינים, פקד ע' ופקד י', ותיקים ביחידה, שימלאו את תפקידם של שני קצינים שנפלו בקרבות בלחימה בדרום.

צילום: דוברות המשטרה


טרם תחילת הטקס, מפקד הימ"מ סקר בפני המפכ"ל, מפקד משמר הגבול והלוחמים בקצרה את פעילות היחידה בלחימה בדרום הארץ ביום הטבח. לוחמי הימ"מ לחמו בגבורה ובאומץ לב למול המתקפה ולחמו במוקדים הקשים ביותר למול מאות מחבלים.

שלחנו את הלוחמים שלנו למקומות שהם באמת יכלו להשפיע

בסיום הסקירה מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', סיכם ואמר: "לוחמי היחידה החזיקו על הכתפיים הצרות שלהם את כל עוטף ישראל בשעות הראשונות ללחימה. אנחנו שלחנו את הלוחמים שלנו למקומות שהם באמת יכלו להשפיע. ביד מרדכי היה קרב בלימה, הכוחות לא אפשרו למחבלים לעלות לכיוון צפון. הקרב בתחנת משטרה שמי שניהל אותו זה היחידה, בארי שמבחינתנו זה אירוע מאוד משמעותי ואופקים. אלה האירועים הגדולים שהיחידה נכחה בהם ושלטה בהם בצורה אבסולוטית".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר ללוחמים: "הקו הראשון שנלחם היו שוטרי התחנות של משטרת ישראל. שוטרים שהלכו לאבטח עם אקדח ונתקלו במחבלים ירו עד גמר תחמושת, לקחו קלאצ'ים מהמחבלים. הקו העיקרי, כוח המחץ שהגיע זו היחידה. בתחנת שדרות התחילה הפגיעה במחבלים עם לוחם היחידה שעמד שם על בגדי חג. זה השלב שצריך להצדיע לכם, אריות. כל אלה שנפצעו והמשיכו, כל אלה שנלחמו, הניהול של החילוץ של בני הערובה, הסבלנות והמקצועיות".