מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא היה החלום שלו": הוריו של לביא ליפשיץ בהספד נוקב

הוריו של לביא ליפשיץ, שנפל בקרבות עם מחבלים בצפון רצועת עזה, בהספד עוצמתי: "אם אתם רוצים להיות כמו לביא, תהיו רגישים לבני אדם. לאנשים. לבעלי חיים. לסביבה. תהיו אנשים שאוהבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/23 22:07 טז בחשון התשפד

"לא היה החלום שלו": הוריו של לביא ליפשיץ בהספד נוקב
לוחמי צהל שנפלו בקרבות היום, צילום: דובר צהל

הוריו של לביא ליפשיץ שנפל בקרבות עם מחבלים בצפון רצועת עזה, הספידו את בנם במילים נוקבות ומצמררות. העיתונאי עקיבא נוביק, תמלל את דבריהם ושיתף אותם בחשבון הטוויטר שלו. כזכור, דובר צה"ל התיר לפרסום כי לביא ליפשיץ ורועי וולף נפלו בקרב ברצועת עזה כתוצאה מטיל RPG שנורה לעבר מבנה בו שהו.

"אבא, אני לא רוצה להיות חיית מלחמה"

אביו של לביא, ניצן ליפשיץ, סיפר על אישיותו של בנו: "לביא היה בן אדם שאוהב אנשים. הוא היה בן אדם רגיש. הוא אהב את הצבא מחד, והיה לו קונפליקט מאידך. כשאמרו לו שהוא יהיה חיית מלחמה, הוא אמר 'אבא, אני לא רוצה להיות חיית מלחמה'. אמרתי לו 'לביא, יום אחד אתה, תלך להציל אנשים. מה שאתה תעשה יהיה להציל אנשים'.

"החיים שלי בשום פנים לא שווים יותר משל חבר אחר"

ניצן המשיך וסיפר על שיחה שערך עם לביא בטרם יצא לקרב: "הוא ידע. הוא אמר לי 'אבא אני יודע. הפעם אני נלחם על המדינה שלנו, זה הדבר הנכון'. ללביא היתה רגישות גדולה מאד. הוא היה אדם מאד מאד רגיש". האב השכול, שיתף כי בנו לא חלם להיות חייל, אבל החליט להתגייס ולא לוותר: "היית שואל אותו האם אתה רוצה להיות חייל? זה לא היה החלום שלו. לביא רצה להיות צלם. הוא לחם, הוא ידע לאן הוא הולך. הוא לא ויתר. הוא אומר לי 'אבא, החיים שלי בשום פנים לא שווים יותר משל חבר אחר. ולכן אני הולך'.

"תהיו רגישים לבני אדם. לאנשים. לבעלי חיים. לסביבה"

את ההספד העוצמתי חתם ניצן במסר ללוחמים: "אנחנו מקווים שכולכם תחזרו. וכשתהיו אנשים, ביום שתשוחררו, אני חושב שהדבר הכי חשוב, אם אתם רוצים להיות כמו לביא, תהיו רגישים לבני אדם. לאנשים. לבעלי חיים. לסביבה. תהיו אנשים שאוהבים. תהיו אנשים שמחייכים".

לביא התקשר אלי ואמר: "נקרע לי הלב מהפועלים הזרים. לאן הם ילכו?"

שלומית ליפשיץ, אימו של לביא, סיפרה בצער על הדברים שאמר לה לביא במהלך המלחמה: "לביא התקשר אלי אחרי שם חזרו לבסיס שלהם משלושה ימי לחימה בנחל עוז. הוא אמר לי 'אמא, נקרע לי הלב מהפועלים הזרים. לאן הם ילכו? נקרע לי הלב לראות את הפרות ברפת. מי יבוא לחלוב אותן? נקרע לי הלב שהפרות משוטטות להן עכשיו בין הגופות'.