מזרוע הים לזרוע היבשה: לוחמי חיל הים במילואים קיבלו אישור ועברו הסבה ללחימה יבשתית

כוח הלוחמים –"כח הלל" – על שם הלל יניב הי"ד, נפגש השבוע עם משפחת יניב: "הלל לא היה יכול לשבת בבית בלי להצטרף ללחימה, הלוחמים שהצטרפו לכוח קורצו מאותו חומר"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף כח הלל 31/10/23 12:17 טז בחשון התשפד

מזרוע הים לזרוע היבשה: לוחמי חיל הים במילואים קיבלו אישור ועברו הסבה ללחימה יבשתית
כח הלל, צילום: כח הלל

לאחר מאבק ציבורי מוצלח - לוחמי חיל הים שסיימו שירות קיבלו אישור לרכוש נשק כמו לוחמי החי"ר. והם כבר מתקדמים לשינוי ההיסטורי הבא.

הלוחמים המשרתים בחיל הים לא גוייסו למילואים (כל הכלים בים, ומאויישים ע"י כוחות הסדיר). לוחמי חיל הים לשעבר לא יכלו לשבת מהצד בזמן שחבריהם הלוחמים בגבעתי ובצנחנים מסכנים את עצמם, וביקשו לקחת חלק במאמץ הלחימה, צה"ל קיבל את הבקשה וגייס את אנשי חיל הים בצו 8. ובימים אלו הם כבר מאיישים עמדות ביהודה ושומרון לאחר שעברו "אימוני הסבה" מלוחמת ים ללוחמה יבשתית.

"כּוֹחַ הַלֵּל" – הוא השם של קבוצת הלוחמים, על שם הלל מנחם יניב הי"ד. הלל יניב הי"ד היה לוחם וסגן מפקד ספינה בסיירת טריגון בפלגה 916, הוא ואחיו יגל נהרגו בדרכם הביתה במתקפות הטרור שקדמו למלחמת "חרבות ברזל". צוות לוחמים ב"כח הלל" נפגשו השבוע עם אסתי ושלום יניב, הוריו של הלל, ביישוב הר ברכה הנמצא גם הוא תחת פיקוד מרכז, משפחתו של הלל מלווה את הכוח עוד מיומו הראשון.

לחצו כאן לתרומה לכח

אסתי יניב, אמו של הלל הי"ד: "אם הלל היה כאן אין סיכוי שהוא היה יושב בבית. הוא היה הופך את השולחנות כדי שיהיה שותף בלחימה. גם בצבא, ביקש להיות בספינת חפ"ק כדי להשתתף ולהוביל מבצעים. "כח הלל" קיבל את השם שלו לא רק כי הוא היה החלל האחרון של חיל הים. הלוחמים שהצטרפו ל"כח הלל" קורצו מאותו החומר שלו."

אלעד שדות, סגן מפקד ספינה וחבר ב"כח הלל": "צה"ל עשה את הבלתי אפשרי. באמצעות חשיבה מחוץ לקופסא ומקסום כל הכוחות שבשטח, לוחמי הים עוברים הסבה ללחימה יבשתית בפעם הראשונה בהיסטוריה.

המדינה שלנו במלחמה ונעשה כל שביכולתנו כדי להיות שותפים למאמץ הלחימה וההגנה. מכיוון שאנחנו כוח חדש, יש מחסור בציוד הגנתי ללוחמים שלנו. בימים אלו אנו מגייסים כסף לרכישת אפודים קרמיים, קסדות וציוד לחימה בהתאם למשימות שאנו מקבלים."

לחצו כאן לתרומה לכח


בשיתוף כח הלל