מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בקושי חצי התנצלות: הודעת ההבהרה של הניו יורק טיימס

בהערת עורך שפורסמה בחשבון הטוויטר של העיתון נכתב: "הגרסאות המוקדמות של הסיקור הסתמכו יותר מדי על טענות של חמאס, ולא הבהירו שלא ניתן לאמת את הטענות הללו באופן מיידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 14:43 ח בחשון התשפד

בקושי חצי התנצלות: הודעת ההבהרה של הניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס , צילום: dennizn / Shutterstock.com

מלחמת חרבות ברזל: הניו יורק טיימס מפרסם התנצלות רפה על אופן הסיקור של פיצוץ בית החולים ברצועת עזה. ב"הערת עורך" שפורסמה באתר האינטרנט של העיתון, הסתפקו בהערה קטנה בלבד על הדרך בה סוקר פיצוץ בית החולים: "הגרסאות המוקדמות של הסיקור הסתמכו יותר מדי על טענות של חמאס ולא הבהירו שלא ניתן לאמת את הטענות הללו באופן מיידי".

"בתוך שעתיים, הכותרת והטקסט שיקפו את המחלוקת על האחריות"

לצד ההתנצלות הלקונית, מרביתה של הודעת הטיימס עסקה בניסיון לגונן על אופי הסיקור בעיתון: "הטיימס המשיך לעדכן את הסיקור שלו ככל שמידע נוסף הפך לזמין, דיווח על כך שהטענות שנויות במחלוקת וציין שמניין ההרוגים עשוי להיות נמוך ממה שדווח בתחילה". בעיתון לא טרחו להתנצל על ההשוואה האיומה שערכו בין גרסת ישראל לחמאס, וכינו אותה "מחלוקת על האחריות".

בנט: "האם יש פטור מיוחד מבדיקת עובדות כאשר מדובר במדינת היהודים?"

כזכור, מייד עם פרסום פיצוץ בית החולים, בניו יורק טיימס בחרו להדהד את גרסת החמאס וטענו כי מאות אזרחים נהרגו כתוצאה מתקיפה של חיל האוויר שכוונה על בית החולים. כבר בשבוע שעבר ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט דרש מהם להתנצל בפומבי על הפצת שקרי החמאס: "הניו יורק טיימס אימץ מיד את גרסת חמאס, והפיץ את השקר במשך שעות. התנצלו עכשיו על ההשמצה הזו. אתם לא אמורים לבדוק עובדות? האם יש פטור מיוחד מבדיקת עובדות כאשר מדובר במדינת היהודים?"