אחרי שכל משפחתו נרצחה: זק"א חילצו את המזכרת היחידה שנשארה

מצמרר: מתנדבי זק"א חילצו את התפילין המשפחתיות שעברו מהסב ניצול השואה, והאב שנרצח בטבח האכזרי בנחל עוז. "המזכרת היחידה מכל המשפחה היפה שהייתה ונעלמה. זה לא נתפס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 15:45 ד בחשון התשפד

אחרי שכל משפחתו נרצחה: זק"א חילצו את המזכרת היחידה שנשארה
התפילין המשפחתיות שרדו את התופת, מתנדבי זק"א עם הנער ששרד, צילום: דוברות זק"א

מאז פרצה מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס כל המדינה התגייסה כדי להתרומם מהשבר הקשה ולנצח את הארגון האכזרי. אחד הארגונים שהתגייסו כדי לסייע הוא ארגון זק"א שפועל במלחמה זו בסדרי גודל שלא היו מעולם. הארגון אחראי על איתור וזיהוי גופותיהם של אלפי החללים ומתנדביו פועלים גם בשעות אלה לאתר את הנרצחים.

יצא לריצה - וניצל מהמתקפה האכזרית

היום (ה') חשף הארגון סיפור מצמרר על נער שאיבד את כל משפחתו במתקפה הקשה. הנער, אריאל זוהר יצא לריצת בוקר ביום השבת בשעה 07:00 ובעודו נמצא בסמוך ליישוב שמע את קולות הירי ומיהר לעבר ביתו של קצין הבטחון ביישוב אשר הסתיר אותו בחדר הממ"ד יחד עם בני משפחתו. שעות לאחר מכן אותו קצין ביטחון נהרג בקרבות אך בני המשפחה והנער שרדו את המתקפה.

התפילין שאותרו

התפילין שאותרו צילום: דוברות זק"א

בזק"א חילצו את התפילין המשפחתיות

הבר מצווה של אריאל צפויה להיערך בעוד שבועיים אך התפילין שהיה אמור להניח נותרו בבית שהותקף. מדובר בתפילין בעלות ערך משפחתי רב שעברו מהסב לאב, והוא תיכנן להעבירן לאריאל לקראת בר מצווה בעוד כשבועיים.

"עמדנו שם במשך ארבעים דקות ופשוט בכינו ובכינו"

מפקד היחידות המיוחדות בזק"א, חיים אוטמזגין, לקח עמו צוות של ארבעה מתנדבים ויחד הם נכנסו לבית אספו את התפילין היקרות ולאחר מבן מסרו אותם לאריאל בבית הסבא. אוטמזגין סיפר על הרגעים המרגשים: "עמדנו שם במשך ארבעים דקות ופשוט בכינו ובכינו. כולם בכו שם כמו ילדים קטנים. המשפחה, הסבתא, הסבא, הנער היתום, אנחנו המתנדבים, זה היה רגע מצמרר ונורא לראות נער שזה המזכרת היחידה מכל המשפחה היפה שהייתה לו ונעלמה. זה לא נתפס".

מתנדבי זק"א והנער ששרד

מתנדבי זק"א והנער ששרד צילום: דוברות זק"א

הסב ניצול השואה: "כעת זה קורה לנכד היקר שלנו שנשאר לבד בעולם"

הסב סיפר בדמעות כי גם הוא איבד את אביו ומשפחתו כשהם נרצחו בשואה והוא היה רק נער בן 13: "חשבתי שלא נראה דברים כאלה יותר לעולם, כעת זה קורה לנכד היקר שלנו שנשאר לבד בעולם, ללא הורים וללא האחיות שלו. הלב פשוט נקרע".