בעקבות העומס - אושרה הקלה בתהליך זיהוי הגופות

הממשלה אישרה, במשאל טלפוני, תקנות לשעת חירום שיאפשרו זיהוי גופות באמצעות המאגר הביומטרי של משרד הפנים | המהלך אמור לזרז את התהליך הארוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 10:57 כד בתשרי התשפד

בעקבות העומס - אושרה הקלה בתהליך זיהוי הגופות
מתנדב זק"א, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חרבות ברזל, היום השלישי: הממשלה אישרה הבוקר (ג') במשאל טלפוני תקנות לשעת חירום שיאפשרו זיהוי גופות באמצעות המאגר הביומטרי של משרד הפנים. בשלב הזה המשטרה מזמנת קרובי משפחה למסור DNA בתהליך מורכב וארוך לזיהוי גופות, ומסתייעת במאגרים פליליים של המשטרה ומאגרי צה"ל - אולם נדרשים אמצעים לזיהוי של כמויות של גופות. בעקבות העומס החריג, אושרה הקיצור והתקנות יאפשרו זיהוי גופות באמצעות המאגר הביומטרי של משרד הפנים. התקנות מוגדרות "רק למצב החירום בעורף".

הממשלה הכריזה רשמית: ישראל במצב מלחמה

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את מצב המלחמה ובהתאם לכך נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות, זאת בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הממשלה. לפי ההודעה, המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל באמצעות מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה החלה מיום 7.10.2023 בשעה 06:00.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה ראשונה מהקריה בתל אביב: "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים. במלחמה. הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. אנחנו בתוך זה משעות הבוקר המוקדמות. כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחיתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים שחדרו פנימה – הפעולה הזו מתבצעת בשעות הללו. במקביל, הוריתי לבצע גיוס מילואים נרחב ולהשיב מלחמה שערה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו. אני קורא בינתיים לכל אזרחי ישראל להישמע בקפדנות להנחיות הצבא ולהנחיות פיקוד העורף. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח בה".