מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יום שלישי למלחמת חרבות ברזל דיווח: איראן עזרה לחמאס לתכנן את המתקפה על ישראל

היום השלישי למלחמת חרבות ברזל: לפחות 700 הרוגים, 2315 בני אדם נפצעו | דיווחים בעולם על מעורבות איראנית בתכנון המלחמה, מעורבות הוצאתה לפועל והכוונת חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 07:24 כד בתשרי התשפד

דיווח: איראן עזרה לחמאס לתכנן את המתקפה על ישראל
אבראהים ראיסי, נשיא אירן, צילום: lev radin / Shutterstock.com

היום השלישי ללחימה בעזה נפתח, כאשר לאט לאט מתחילים להתבהר חלק מהפרטים שעומדים מאחורי התקיפה הנרחבת של חמאס על ישראל, שעד כה גבתה את חייהם של 700 אזרחים וחיילים והובילה לפציעתם של כ- 2315 נוספים.

בתוך כך, דווח הלילה (ב') בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ארגון "משמרות המהפכה" האיראני, לקח חלק בהכוונת חמאס וסייע לו בתכנון המתקפה המאסיבית בישראל לאורך שבועות ארוכים. הצדדים השונים ערכו פגישות בשבועות האחרונים בביירות שבלבנון, במהלכן בכירי צבא איראנים פעלו כדי לסייע לחמאס לאתר פרצות אבטחה לתוך ישראל מכל החזיתות. בנוסף, דווח כי ביום שני שעבר, איראן אישרה לחמאס להוציא את תוכניותיהם לפועל.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר הלילה בראיון לרשת CNN: "לא ראינו הוכחות שאיראן הנחתה לבצע את המתקפה או עומדת מאחוריה, אבל ללא ספק יש קשר ממושך". גורם אמריקני אמר לוול סטריט כי אין בידי ארצות הברית מידע המאמת את הדיווח.

באיראן מכחישים, גם בצה"ל לא מאשרים

למרות זאת, בצה"ל לא ששים לקבל את הדיווחים הללו. דובר צה"ל מסר במהלך תדרוך כי אמנם, "איראן שחקנית משמעותית", אבל בצה"ל "לא יודעים להגיד שהיא הייתה מתכננת המבצע או אימנה לקראתו". יחד עם ציין כי הסיוע האמריקאי נועד לתגבר את האזור כולו ולאו דווקא את עזה, "בדגש על כוחות איראניים באזור אם יירצו לפעול נגדנו כמו בשיגורי מל"טים".

"אנו עומדים בתמיכתנו הבלתי פוסקת בפלשתין. עם זאת, איננו מעורבים בתגובתה של פלשתין, מכיוון שהיא נלקחת אך ורק על ידה", נטען מטעם משלחת איראן לאו"ם, שמכחישה כל קשר ומעורבות למלחמה הקשה בישראל.

צילום: shutterstock

"המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל"

נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר, במהלך נאום שנשא באיראן תקף חמינאי את ישראל: "המשטר הציוני מלא שנאה וכעס לא רק כלפי איראן, אלא גם כלפי מדינות אחרות באזור. הציונים לא מרוצים עם המדינות שסובבות אותם, הם שונאים גם את מצרים, עיראק וסוריה". בהמשך האשים: "המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל, וזה לא קרה. המדינות האלה לא אפשרו את זה". עוד אמר כי תמיכה בישראל היא, "הימור על הסוס המפסיד".

משמרות המהפכה ארכיון

משמרות המהפכה ארכיון, צילום: shutterstock