חרבות ברזל תקיפה אווירית בעזה: מספר ההרוגים עלה ל-700, יותר מ-2100 פצועים

חרבות ברזל, היום השני: מספר הנרצחים עומד על לפחות 700 ישראלים, יותר מ-2100 פצועים, ביניהם 350 פצועים קשה ואנוש | הסתיימה הערכת המצב של נתניהו ובכירי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב | ליברמן: נצטרף לממשלת חירום שתשמיד את חמאס - ללא תנאים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/10/23 14:23 כג בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 08/10/23 21:17

תקיפה אווירית בעזה: מספר ההרוגים עלה ל-700, יותר מ-2100 פצועים
בית חולים. ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: יותר מיממה מפרוץ הלחימה, ההערכות כי מספר ההרוגים והנרצחים עומד על 700. בשעה 17:00 עדכן משרד הבריאות כי ישנם 2243 פצועים, בהם 350 במצב קשה ואנוש.439 בינוני, 1093 קל, 50 חרדה ו-187 בהערכה רפואית. טרם הושגה שליטה מלאה בישובי עוטף עזה. בשעה 13:45 הסתיימה הערכת המצב בקריה בהשתתפות נתניהו, גלנט, ברמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון.

ליברמן: נצטרף מיד ללא תנאים לממשלת חירום - אם יוחלט לחסל את חמאס

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במידה וראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מתייצבים מול המצלמות ומודיעים לעם ישראל שהממשלה החליטה לחסל את ארגון הטרור חמאס ואת כל מנהיגי הטרור ולא תסתפק בשום דבר פחות מזה, אני אצטרף לממשלה חירום לאומית ללא שום תנאים".

עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו: "אני מבין שיש לנו אתגרים נוספים בצפון מול חיזבאללה, בני ערובה בתוך רצועת עזה, קהילה בינלאומית ואתגרים רבים נוספים. אנחנו נדע להתמודד עם הכל במקביל. אבל סדר העדיפויות חייב להיות ברור- לפני הכל, חיסול החמאס וראשי החמאס. כל הנסיונות למרוח, להקים עוד ועדה, לקיים עוד דיון, זה תסריט ידוע מראש. אני כבר הייתי שם. לכן, אני חוזר ומדגיש, רק התחייבות חד משמעית- בלי אבל, בלי ועדות, בלי גמגומים".

עשרות מטוסי קרב תוקפים כעת ברצועת עזה

צה"ל החל לפני זמן קצר בתקיפה אווירית עצימה ברצועת עזה באמצעות עשרות מטוסי קרב. צה"ל תוקף יעדים במרחבים הסמוכים לגדר בבית חאנון, המשמשים את ארגון הטרור חמאס להוצאת תקיפות נגד מדינת ישראל. מצה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול כנגד ארגון הטרור חמאס".

נתניהו בתא השליטה במטה חיל האוויר בקריה

מספר הפצועים המעודכן: 2156

משרד הבריאות עדכן בשעה 14:00 על 2156 פצועים שפונו לבתי החולים. מצב הפצועים: 20 אנוש, 338 קשה, 421 בינוני, 1052 קל, 49 חרדה ו-169 בהערכה רפואית.

רשימת היישובים צמודי הגדר המעודכנת

דובר צה"ל מדגיש כי בשלב זה מפונים יישובים צמודי גדר, ובהתאם להערכת המצב המבצעית התבקשו התושבים להתפנות מבתיהם. המשך הפינויים ייעשו בהתאם להערכת המצב.

הצעירים שאותרו: עובדים זרים

בשעה 13:00 דווח כי כוח מגלן איתר צעירים שהסתתרו סמוך לנתיבות, ובניגוד לדיווח הראשוני לא מדובר בצעירים שהשתתפו במסיבת הטבע ברעים אלא בעובדים זרים.

חיסולי חיל הים

שני מחבלים סוכלו בחוף זיקים על ידי לוחמי צה"ל. עד כה סוכלו עשרות מחבלים ונתקפו עשרות מטרות על ידי זרוע הים, כולל ספינת טילים שסיכלה במהלך הלילה חמישה כלי שיט של ארגון הטרור חמאס.

רשימת היישובים צמודי הגדר המעודכנת

דובר צה"ל מדגיש כי בשלב זה מפונים יישובים צמודי גדר, ובהתאם להערכת המצב המבצעית התבקשו התושבים להתפנות מבתיהם. המשך הפינויים ייעשו בהתאם להערכת המצב. רשימת היישובים: נחל עוז, ארז, ניר עם, מפלסים, כפר עזה, גבים, אור הנר, איבים, נתיב העשרה, יד מרדכי, כרמיה, זיקים, כרם שלום, כיסופים, חולית, סופה, נירים, ניר עוז, עין השלושה, ניר יצחק, בארי, מגן, רעים, סעד ועלומים.

חילופי אש בקיבוץ מגן

בשעה 12:35 דווח על קרבות קשים המתנהלים בקיבוץ מגן שבעוטף עזה. כוחותינו משתמשים גם בטנקים מול המחבלים.

רכב נחטף במבקיעים

בשעה 11:45 דווח על רכב שנחטף באיזור מבקיעים על ידי חוליית מחבלים, צה"ל מנהל מרדף אחרי החוליה. הרכב נסע לכייון צפון, ולאחר מרדף קצר הרכב נוטרל על ידי כוחות משטרה באיזור אמונים, דרומית לאשדוד. ארבעה מחבלים נהרגו בחילופי האש.

מטח רקטות לעבר שדרות

בשעה 11:00 שוגר מטח רקטות כבד לעבר העיר שדרות. 6 פגיעות ישירות זוהו בבתים, ארבעה נפגעים קיבלו טיפול ופונו לבית החולים ברזילי. גבר כבן 20 במצב אנוש עם חבלה רב מערכתית, ושלושה פצועים במצב קל.