הקרב נפתח: "יש עתיד" תקיים פריימריז לראשות המפלגה

טלטלה בצמרת המפלגה שנוצרה בדמותו של יאיר לפיד? מפלגת "יש עתיד" תקיים ועידה בדצמבר 2023 ובמרכזה פריימריז, בחירות חדשות, על תפקיד יושב ראש המפלגה | אלו שלושת התנאים שהמועמדים יצטרכו לעמוד בהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 15:34 יז בתשרי התשפד

הקרב נפתח: "יש עתיד" תקיים פריימריז לראשות המפלגה
יש עתיד | , צילום: Gideon Markowicz/Flash90

יותר מעשור אחרי הקמתה, ואחרי שיאיר לפיד כיהן כראש ממשלת הישראל, מפלגת "יש עתיד" מכריזה על פריימריז ראשונים על ראשות המפלגה. היום (ב') הכריזה המפלגה על המהלך כאשר חברי ועידת "יש עתיד" קיבלו הודעה כי במהלך חודש דצמבר תתכנס ועידת המפלגה השנתית.

לפיד יבחר שוב?

במסגרת הועידה ידונו בנושאים שעל סדר היום ותתקיים הצבעה על מינוי יושב ראש המפלגה. חברי ועידה העומדים בכל הקריטריונים יכולים להגיש את מועמדותם לבחירה על-פי התקנון עד תחילת נובמבר.

לפיד

לפיד נואם בכנס המפלגה | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יש עתיד היא מפלגת מרכז-שמאל ישראלית שהוקמה בשנת 2012 ומאז עומד בראשה מייסדה, ראש הממשלה ה-14 ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. ביקורת רבה הועברה על לפיד ועל המפלגה על כך שלא מתקיים בה מנגנון דמוקרטי. כמה חברי כנסת בכירים במפלגה שהביעו את רצונם להתמודד על תפקיד היו"ר מצאו את מקומם מחות למפלגה, כמו עופר שלח ועוד. נזכיר כי גם חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר לא בחר להצטרף ללפיד בשל היעדר המנגנון הדמוקרטי.

פריימריז על הראשות בלבד

נציין כי בהודעה צוין רק פריימריז על הראשוץ בלבד ולא פריימריז כולל על המיקומים ברשימה, שכרגע נשלטים בידיי לפיד. נזכיר כי המפלגה היוותה בעבר מפלגת שלטון לצד מפלגת ימינה, כחלק מהממשלה הקודמת, ולפיד כיהן כראש הממשלה במשך כארבעה חודשים.

זו הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד לאחר שבתחילת שנת 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה. נציין כי בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד יו"ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים.

הקריטריונים להגשת מועמדות לתפקיד יו"ר המפלגה:

  • 1. כשיר להיות ראש ממשלה על פי החוק.
  • 2. הינו חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה.
  • 3. לא הורשע בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון.