היסטוריה: פטור מוויזה לארצות הברית לישראלים - כל הפרטים

עכשיו זה רשמי, השר להגנת המולדת מיורקאס ושר החוץ בלינקן מכריזים באופן רשמי כי ישראל נכנסה למועדון היוקרתי של המדינות שקיבלו פטור מוויזה | כך תוכלו לטוס בלי ויזה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/09/23 15:02 יב בתשרי התשפד

היסטוריה: פטור מוויזה לארצות הברית לישראלים - כל הפרטים
פטור מויזה , צילום: shutterstock

אחרי שנים של ציפיה ואכזבה, אזרחי ישראל יכולים לשמוח. באופן סופי, השר להגנת המולדת מיורקאס ושר החוץ אנתוני בלינקן יודיעו כי ישראל נכסה למועדון היוקרתי של המדינות שפטורות מויזה על מנת להיכנס לארצות הברית, מועדון שכולל 41 מדינות בלבד.

כך תוכלו לטוס לארצות הברית:

בהתאם להסכמות עם האמריקאים, יש צורך בנשיאת דרכון ביומטרי ובמילוי טופס מקוון בעלות של 21 דולרים. כל אזרח ישראלי, בגיר או קטין, יוכל להגיש בקשה בהתאם לקריטריונים.

מילוי שאלון ESTA (Electronic System for Travel Authorization) של מנהל הגבולות האמריקאי הינו שאלון באנגלית ובו כל נוסע נשאל אודות נתונים ביוגרפיים לרבות שם, תאריך לידה ומידע על הדרכון. האישור, לכשייתקבל, יהיה בתוקף לשנתיים.

בנוסף, על הנוסע לענות על שאלות בנוגע לתקופת שהייה בארצות הברית, מחלות, מעצרים והרשעות עבר בגין מעשים פליליים, היסטוריה קודמת של שלילת ויזה או גירוש. לא תהיה גישה גורפת אמריקאית לרישום פלילי של אזרחים ישראלים, אלא רק במקרים מסוימים באופן מדגמי.

אלי כהן: "תוך שבועות בודדים יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית"

שר החוץ אלי כהן

שר החוץ אלי כהן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שר החוץ אלי כהן אמר בתחילת השבוע על הפטור: "זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל. כפי שכבר הודענו בתחילת השנה, תוך שבועות בודדים יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בהמתנה ארוכה לוויזה מהשגרירות האמריקנית".

הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזה היא הישג מדיני שהגיע אחרי שנים של עבודה, ובשורה לכל אזרחי ישראל. הפטור מוויזה יתרום לכלכלה בכלל ולתיירות בפרט תוך הורדת בירוקרטיה ועלויות.
כהן: "אני מודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכיר המדינה ידידי אנתוני בלינקן על תמיכתם והובלתם למתן פטור מוויזות לישראלים, ובמיוחד לשגריר ארצות הברית היוצא טום ניידס על הובלת הפרויקט כאן בארץ".