כבר בשבוע הבא הפטור מוויזות לארצות הברית יאושר - אבל לא לכולם

אם הכל יילך כשורה, בשבוע הבא צפוי להינתן האישור הסופי לפטור מוויזות לארצות הברית לישראלים. יחד עם זאת, רק מי שמחזיק בדרכון ביומטרי צפוי לקבל את האישור

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/09/23 09:24 ז בתשרי התשפד

הפטור מוויזות לארצות הברית יאושר - אבל לא לכולם
דרכונים ביומטריים, בקרוב פטור מוויזה, צילום: Nati Shohat/Flash90

כבר שנים שבישראל מנסים לקדם את ההסכם עם ארצות הברית לפטור מוויזות עבור אזרחי המדינה, לאחר שהוסדרו רוב התנאים בשבוע הבא (28.9) צפוי להתקבלהאישור הסופי של הסכם הוויזות. אלא שהבשורה הטובה לא תחול על כולם וכי רק מי שמחזיק בדרכון ביומטרי ייזכה לפטור בשלב זה, כך דווח ב"כאן חדשות". נדגיש כי טרם הוכרז באופן רשמי כי המהלך יוצא לפועל אך המהלך צפוי להיות מאושר כבר בשבוע הבא.

שוב תורים במשרד הפנים?

משמעות הדברים היא שאזרחים רבים שלא מחזיקים בדרכון ביומטרי לא ייזכו בשלב זה לפטור מוויזות, מה שעלול להביא שוב לתורי ענק במשרד הפנים. כזכור, בחודשים האחרונים ערכו במשרד מבצע מוצלחלהקלה על העומסים בהנפקת דרכונים.

נתניהו וביידן, היום

נתניהו וביידן, הפטור מוויזות קרב, צילום: אבי אוחיון\לע"מ

"צעד משמעותי נוסף"

לפני כחודשיים הודיע ראש המל"ל צחי הנגבי על התקדמות משמעותית בנוגע לוויזות לארצות הברית, זאת לאחר ששגריר ארצות הברית הקודם ניידס, חתם יחד עם הנשיא הרצוג על הסכם הדדיות שהוא שלב מקדים לחתימת ההסכם הסופי. "היום מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית", אמר הנגבי.

"זהו ציון דרך רב חשיבות, המקרב אותנו לעמידה מלאה בתנאים של ממשלת ארצות הברית בנוגע למועמדות לתכנית הפטור. הישג זה הוא פרי עבודה מקצועית מסורה ונמרצת של גורמים רבים במערכת הציבורית הישראלית והאמריקאית".