אביגדור ליברמן תוקף: "זה לא ראש יהודי, זה ראש אנטי יהודי"

יושב ראש "ישראל ביתנו" תוקף את הארגון שמקיים את תפילות יום הכיפורים בתל אביב: "מבחינתם אם אתה יהודי חילוני, אתה לא קיים. יש פה מתקפה על הציבור החילוני, לקחו דווקא את תל אביב בכיפור. ממתי כיכר דיזנגוף היא מקום קדוש ליהדות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 08:20 יא בתשרי התשפד

אביגדור ליברמן תוקף: "זה לא ראש יהודי, זה ראש אנטי יהודי"
כיכר דיזינגוף לפני העימותים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סערת התפילה בדיזינגוף: בארגון "ראש יהודי" מקיימים בשנים האחרונות תפילה מסורתית בכיכר דיזינגוף בתל אביב, תפילה שאורגנה גם השנה למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב. בארגון החליטו כי התפילה תתקיים כסדרה, והציבו דגלי ישראל כמחיצה מאולתרת. בפתח תפילות יום הכיפורים, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה. אביגדור ליברמן תקף את הארגון ברדיו 103FM ואמר כי הם "ראש אנטי יהודי".

ליברמן: "מבחינתם, אם אתה יהודי חילוני אתה לא קיים"

"חוץ מכל הפנאטיות, שום דבר לא מנחה אותם. מבחינתם אם אתה יהודי חילוני אתה לא קיים. יש פה מתקפה על הציבור החילוני: לקחו דווקא את תל אביב בכיפור, ממתי כיכר דיזנגוף היא מקום קדוש ליהדות? זה לא ראש יהודי, זה ראש אנטי יהודי, הם פוגעים ביהדות יותר מכל שונאי ישראל. הם עוסקים בהסתה, לא ביהדות. ביהדות כולם עבדו, ותמיד היה כבוד הדדי. פה עושים דווקא. זו לא יהדות, זו פרובוקציה נגד יהדות. ברור שזה לא נועד לטפח יהדות", תקף ליברמן בשצף קצף.

דבריו, "זו פרובוקציה ברורה. רוצים להתפלל בהפרדה? יש מספיק בתי כנסת בתל אביב. ניצול של יום הכיפורים לפרובוקציה נגד הציבור החילוני זה דבר חסר תקדים. לקחת את היום הכי קדוש ביהדות ולהפוך אותו ליום מריבה - רק נתניהו והממשלה המשיחית שלו יכולים".

ליברמן

ליברמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאשים את נתניהו: "הוא חי בתפיסה של 'אחריי המבול'"

כאמור, הוא מאשים את נתניהו וטוען כי הוא מעוניין בכך בכדי להסית את האש מכשלונות הממשלה: "נתניהו חייב את ההסתה הזו כדי להסיח את הדעת מהכישלונות של הממשלה שלו, ולכן הוא כל הזמן עוסק בהסתה. לטנגו צריך שניים. יש שם מנהיגות פנאטית וקיצונית, ויש את מי שעומד בראש אותה קואליציה, האדם הכי ציני שאין לו שום קווים אדומים. הוא חי בתפיסה של 'אחריי מבול', הוא מוכן להשאיר אדמה חרוכה, העיקר שהוא יהיה בשלטון. אין פה עם מי לדבר, לא ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום", סיים ליברמן.