הרב חגי לונדין נגד מפוצצי התפילה בדיזינגוף: "אל תוותרו לאנשי השנאה"

בצל ההתנגשות החזיתית בתל אביב, הרב לונדין משיב אש: "במוצאי שבת האחרון הייתי בסליחות בכותל המערבי עם עוד מאתיים אלף איש, יותר מכל ממפגיני קפלן וקוראי עיתון הארץ לדורותיהם. אל תוותרו לאנשי השנאה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/09/23 08:05 יא בתשרי התשפד

הרב חגי לונדין נגד מפוצצי התפילה בדיזינגוף: "אל תוותרו לאנשי השנאה"
בגלל מחיצה | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סערת התפילה בדיזינגוף: למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי, וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב, בארגון "ראש יהודי" החליטו במוצאי השבת כי התפילה המסורתית ברחבת כיכר דיזינגוף בתל אביב תתקיים כסדרה. בפתח תפילות יום הכיפורים, לאחר שדגלי ישראל הוצבו כמחיצה מאולתרת, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה. הרב חגי לונדין, בפוסט בדף הפייסבוק שלו, הגיב למקרה וטען כי מדובר ב"כמה עשרות נושפי זמבורות שהתקשורת מנסה למנף".

הרב לונדין: מפוצצי התפילה הם מיעוט

"מראש חודש אלול ביקרו בכותל המערבי כשלושה מיליון ישראליים; למעשה אין כבר מקום ברחבת הכותל ולכן מוקרנות הסליחות במסכי ענק באתרים שונים; ניתנו עשרות אלפי שיעורי התעוררות ברחבי הארץ; בתי הכנסת הכילו מיליונים בתפילות ראש השנה ויום הכיפורים, כולל מניינים בקיבוצים, מתנסים ובריכוזי ערים; בישיבות ובמדרשות היה גידול של שלושה עשרה אחוזים; בנוסף, כל ילד שני במגזר היהודי שהתחיל את שנת תשפ"ד בכיתה א' הוא חובש כיפה", סוקר הרב לונדין את הישגי החודש האחרון.

הרב חגי לונדין

הרב חגי לונדין | צילום: באדיבות המצולם

"מה עושה היצר הרע? רוצה שניבהל מכמה עשרות נושפי זמבורות שהתקשורת מנסה למנף כדי להרוס את האווירה. אל תתנו לו! השיטה שלו היא להעניק את התחושה ששונאי היהדות הם הרוב; הם לא! כיצד להתנהל באופן מעשי עם המשונים הללו הוא נושא בפני עצמו, אולם קודם כל חשוב להפנים שהם מיעוט", מדגיש הרב.

אל תתנו להם להכתיב את מצב הרוח שלכם

"במוצאי שבת האחרון הייתי בסליחות בכותל המערבי עם עוד מאתיים אלף איש, יותר מכל ממפגיני קפלן וקוראי עיתון הארץ לדורותיהם. אל תוותרו לאנשי השנאה ואל תתנו להם להכתיב את מצב הרוח שלכם. הם שייכים לעבר; פנינו אל העתיד, אל חג סוכות שבו 'שמחת בכל הטוב אשר נתן ה' אלוהיך לך'", מסיים הרב.