"על אף התחושות הקשות": המסר של הארגון שמקיים תפילות לדתיים וחילונים

ארגון "צהר" מקיים בשנים האחרונות מניינים משותפים לדתיים וחילונים ביום הכיפורים, ואחרי הסערה בדיזינגוף שולח מסר מאחד: "הרוב המוחלט של עם ישראל היה באווירת היום הקדוש, את זה אנו חייבים לזכור בסיומו של היום"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/09/23 07:43 יא בתשרי התשפד

"על אף התחושות הקשות": המסר של הארגון שמקיים תפילות לדתיים וחילונים
מתכוננים לתפילת יום כיפור בדיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סערת התפילה בדיזינגוף: למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי, וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב, בארגון "ראש יהודי" החליטו במוצאי השבת כי התפילה המסורתית ברחבת כיכר דיזינגוף בתל אביב תתקיים כסדרה. בפתח תפילות יום הכיפורים, לאחר שדגלי ישראל הוצבו כמחיצה מאולתרת, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה. בארגון "צהר", שמארגן בשנים האחרונים מניינים משותפים רבים, הגיבו לסערה.

"גם השנה עם ישראל נתן את הכבוד הראוי ליום הקדוש"

"על אף התחושות הקשות בעקבות אירועי יום הכיפורים אנו מאמינים עדיין כי הקיצוניות היא בקיצון", אמרו בארגון. "רובו המוחלט של עם ישראל היה באווירת היום הקדוש. דתיים וחילוניים. הרוב הדומם לא נלחם ביהדות ולא מעוניין במלחמות יהודים. ראינו זאת במאות מנייני צהר ברחבי הארץ שעברו באחווה ובשותפות גורל".

עימותים בכל נדרי בתל אביב

עימותים בכל נדרי בתל אביב | צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

לדברי צהר, השנה הם קיימו מאות מניינים לדתיים ולחילוניים שקיים ברחבי הארץ התקיימו ברובם ללא הפרעות מיוחדות. את האירועים התל אביב הם מבכים וכותבים כי ראוי להתמקד ברוב העם שכיבד ומכבד את יום הכיפורים: "למעט מקרה מצער אחד שאירע בתל אביב כחלק מהניסיון למקד בה את חיצי הרעל גם השנה עם ישראל נתן את הכבוד הראוי ליום הקדוש. את זה אנו חייבים לשים בכותרות הראשיות, את זה אנו חייבים לזכור בסיומו של היום".

נתניהו: "נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל"

ראש ההמשלה נתניהו הגיב לאירועים כשעה לאחר הצום: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".