"בתל אביב אין מקום להפרדה והדרה מגדרית במרחב הציבורי"

ראש העיר תל אביב-יפו חולדאי, מסביר מדוע לא הכניס כוחות משטרה לכיכר דיזנגוף: "אכיפה והפעלת כוח הייתה עלולה להבעיר את השטח", ומבהיר: "תל אביב תהיה תמיד בית שבו כל תושבת או תושב יוכלו לקיים את אורחות חייהם בחופשיות תוך שמירה על החוק ועל עקרונות מגילת העצמאות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/09/23 20:18 י בתשרי התשפד

"בתל אביב אין מקום להפרדה והדרה מגדרית במרחב הציבורי"
רון חולדאי | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

התפילה שהתקיימה אתמול בכיכר דיזנגוף הובילה את ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, להתייחס למחיצה שהוצבה בניגוד לפסיקת בית המשפט, לכוח השיטור שלא הכניס לכיכר ולתפילות במרחב הציבורי.

"מאז מלחמת יום הכיפורים, 50 שנה, לא הזעיקו אותי במהלך החג"

חולדאי פתח וכתב: "לצערי אתמול בערב החליטו גורמי קיצון דתיים ומשיחיים לרמוס את החלטת בית המשפט והקימו הפרדה בין גברים לנשים בתפילת ערב יום הכיפורים. קהל של מוחים, תושבות ותושבי העיר, מנעו מן התפילה בכיכר דיזנגוף להתקיים בצורתה הבלתי חוקית".

ראש העיר המשיך ותיאר כי "מאז מלחמת יום הכיפורים, 50 שנה, לא הזעיקו אותי במהלך החג. אני רוצה להבהיר בצורה ברורה - אני לא אתן לשנות את אופיה של העיר שלנו! בתל אביב-יפו אין מקום להפרדה והדרה מגדרית במרחב הציבורי. גורמים שלא יכבדו את הוראות העירייה והחוק לא יקבלו יותר היתרים לפעול במרחב הציבורי בעיר!".

"זוהי החלטת מדיניות שלי שאני עומד מאחוריה"

באשר לנושא האכיפה בשטח הסביר חולדאי כי לאחר דיון בשילוב הגורמים העירוניים ומשטרת ישראל, חצי שעה לפני כניסת החג, החליט לא להכניס כוחות משטרה כדי לבצע אכיפה בערב כיפור תוך כדי קיום התפילה, "על מנת לא לייצר הסלמה מיותרת ולשמור על קדושת החג. אכיפה והפעלת כוח הייתה עלולה להבעיר את השטח ולייצר הסלמה מיותרת. זוהי החלטת מדיניות שלי שאני עומד מאחוריה, מתוך ראיית כלל הציבור התל אביבי שיום זה משמעותי עבורו. דרדור האירוע היה נותן פרס ותמונת ניצחון לגורמי הקיצון שמאיימים על העיר".

לפיד תוקף את קיום המחיצצה

תל אביב, אתמול | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"קומץ של קיצוניים לא יכתיב את הדרך בתל אביב ולא בשום מקום אחר"

אירועי ערב כיפור הם עוד דוגמא עצובה ומדאיגה לפילוג בחברה שלנו. ומה הפלא? כשהמנהיגות שלנו עצמה נמנעת מלהגיד בפה מלא שאת פסיקות בג"ץ יש לקיים, היא פותחת את הצוהר לגורמי קיצון לקחת את החוק לידיים. בתל אביב-יפו כולם חיים יחד בדו קיום אמיתי - ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, להט"בים וסטרייטים. פרובוקציות כמו אתמול מנסות לפגוע בדו-קיום הזה. אני אומר זאת באופן ברור - קומץ של קיצוניים לא יכתיב את הדרך בתל אביב ולא בשום מקום אחר. תל אביב יפו תהיה תמיד בית שבו כל תושבת או תושב יוכלו לקיים את אורחות חייהם בחופשיות תוך שמירה על החוק ועל עקרונות מגילת העצמאות.