התפרעויות בדיזנגוף נתניהו תוקף: "נראה שאין גבולות לשנאה מצד הקיצונים משמאל"

ראש הממשלה הגיב לאירועי האלימות בתפילת כל נדרי בכיכר דיזנגוף ותקף את השמאל: "אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו" | יו"ר האופוזיציה כתב עם צאת יום הכיפורים והאשים: "מתעקשים על הפרדה מגדרית גם בחוץ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/09/23 19:44 י בתשרי התשפד

נתניהו תוקף: "נראה שאין גבולות לשנאה מצד הקיצונים משמאל"
נתניהו מאשים את השמאל | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בניגוד לפסיקת בית המשפט מסוף השבוע, אנשי "ראש יהודי" הציבו חציצה מאולתרת בין נשים לגברים בכיכר דיזנגוף. כמה עשרות מפגינים הגיעו לכיכר עם כניסת הצום ותחילת תפילת "כל נדרי" ומענו את קיום התפילה - זאת במחאה על ההפרדה במרחב הציבורי. הרוחות התלהטו בין הצדדים ועימותים פרצו במקום. אחד המפגינים נעצר לכמה שעות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, הגיבו הערב (ב') לאירועי אמש.

לפיד תוקף את קיום המחיצצה

"בשם האל קילקלו את יום הכיפורים" | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל"

נתניהו הגיב לאירועים כשעה לאחר הצום: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".

"היהדות לא צריכה שיאכפו אותה"

כאמור, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס גם הוא לאירועים. "חבל שבשם האל קילקלו את יום הכיפורים" פתח וכתב. "אני אוהב את יום הכיפורים בשכונה שלי. את השקט. את הכבוד ההדדי. את האנשים שלובשים לבן. את ההליכה האיטית לבית הכנסת, כשהצעדים עוד קצת כבדים מה'מפסקת'. אני אוהב להסתכל בבית הכנסת מי מכיר את השירים ומי מתקשה לעקוב, מי ינוח ומי ינוע, מי במים ומי באש".

"שנים הלכתי לבית הכנסת הספרדי, למרות שהוא יותר רחוק, כי יש לי חברים שם. ליהיא ויעלי אוהבות את בית הכנסת 'כלל ישראל' הקרוב יותר. בסוף הסיבוב אומרים גם שלום באוהל הגדול של חב"ד. הכי אני אוהב את זה שכולנו יודעים מה החוקים, למרות שאין חוקים. אם הילדים על האופניים עושים רעש, מישהו יגיד להם 'ששש... יום כיפור היום'. גם מי שלא צם, לא מבשל. כל המכוניות מנמנמות בחניות. שנים אני נותן את יום הכיפורים כדוגמא לכך שהיהדות לא צריכה שיאכפו אותה. היא הופכת להיות של כולנו רק כשאנחנו מתחשבים אחד ברגשות השני".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"מקפידים להסביר לנו שיש רק גירסה אחת של היהדות"

"עד השנה. עד שהגרעין החרד"לי שהגיע לשכונה החליט להביא גם אלינו את המלחמה. מתעקשים על הפרדה מגדרית גם בחוץ. בנו צמוד ל"כלל ישראל" אוהל שבו מתפללים רק בניגון אשכנזי. מקפידים להסביר לנו – במאור פנים, ברור שבמאור פנים – שיש רק גירסה אחת של היהדות, הגירסה שלהם, והם דורשים שבשם הסובלנות גם בשכונה שלנו הם יחליטו מה מותר ומה אסור", הדגיש.