איראן, האו"ם ועזה: סיכום חדשות החג

במהלך בחג צה"ל תקף אווירית עמדת חמאס בעקבות התפרעויות בגבול עזה, איראן נקטה במהלך חדש שעורר עליה את זעם והישראלי שנעצר בסיני שוחרר בשלום | סיכום חדשות החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/23 20:35 ב בתשרי התשפד

איראן, האו"ם ועזה: סיכום חדשות החג
טילים איראנים, ארכיון, צילום: shutterstock

שוחרר הישראלי שנעצר בסיני

לאחר שנעצר בחודש שעבר, דניאל חיים, מאבטח ישראלי שנעצר בסיני כיוון שהתגלו בתיקו קליעי רובה - שנשכחו בתרמילו בשוגג, שוחרר והתאחד עם בני משפחתו שהמתינו לו באילת. במשרד החוץ מסרו כי שר החוץ, אלי כהן, הודה לשלטונות במצרים ולרונן לוי, מנכ"ל משרד החוץ, שניהל את שחרורו של העצור.

איראן נפטרה מחלק נכבד ממפקחי סבא"א על מתקניה האטומיים

איראן בצעד נוסף נגד הפיקוח על האנרגיה האטומית - בשבת האחרונה סילקה שליש מהפקחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ממתקני הגרעין שלה. באופן חריג, בלשכת ראש הממשלה מסרו תגובה במהלך השבת, ואמרו כי: "ישראל לא מופתעת מצעדיה של איראן שמוכיחים שהיא מפרה את כל התחייבויותיה". גם באירופה ובארה"ב הביעו זעם על ההחלטה.

תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון

תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

האו"ם מכיר בתל יריחו כאתר מורשת הממוקם בפלשתין - ומעורר זעם בישראל

ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו החליטה היום (א') כי היא מכירה בתל יריחו כאתר מורשת עולמי פלשתיני, ועוררה זעם רב בישראל. ההצבעה הנושא נערכה במהלך בכינוס הוועדה בריאד, בירת סעודיה. בכינוס נכחה באופן תקדימי גם משלחת ישראלית, והפכה למשלחת הרשמית הראשונה שהגיעה לסעודיה.

זו אינה הפעם הראשונה בה ישראל ואונסק"ו מתעמתות סביב סוגיית ההכרה באתרי מורשת עולמיים. בעבר הייתה זו מערת המכפלה וגם הכותל המערבי שהוכרזו כאתרי מורשת מוסלמיים, החלטות עליהם בישראל זעמו.

תל יריחו

תל יריחו צילום: Photo by Flash90

הוצת פסל בן גוריון בחוף בתל אביב - חשוד נעצר

פסלו של בן גוריון בחוף פרישמן בתל אביב הוצת, המשטרה עצרה חשוד בעבירה. לפנות בוקר התקבל דיווח על הצתת פסל של בן גוריון בחוף פרישמן בת"א, מיד עם קבלת הדיווח, שוטרי תחנת לב ת"א פתחו בחקירה האירוע. בפעולות חקירתיות מהירות השוטרים סגרו מעגל ועצרו חשוד דר רחוב בן 34, הנ"ל הועבר לחקירה בתחנת לב ת"א.

פסל בן גוריון בתל אביב הוצת

פסל בן גוריון בתל אביב הוצת צילום: Photo by Flash90

צה"ל תקף אווירית עמדת צבאית של חמאס בעזה

זמן קצר אחרי כניסת השבת, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. במהלך הפרת הסדר האלימה הופעלו מטענים והושלכו רימוני רסס לעבר כוחות צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות נערכו מול הפרת הסדר ופעלו באמצעים לפיזור הפגנות.

חשוד ניסה לחצות לכיוון ישראל

גדר הגבול, עזה, צילום: Photo by Flash90