זעם בישראל: האו"ם מכיר בעיר התנ"כית כאתר מורשת פלשתיני

למרות הניסיונות בישראל למנוע את ההחלטה, באו"ם הכריזו כי תל יריחו הוא אתר מורשת פלשתיני. משרד החוץ בתגובה: "החלטה שהתקבלה היום - סימן נוסף לשימוש הציני של הפלשתינים בארגון אונסק"ו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/23 20:07 ב בתשרי התשפד

זעם בישראל: האו"ם מכיר בעיר התנ"כית כאתר מורשת פלשתיני
תל יריחו, צילום: Photo by Flash90

ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו החליטה היום (א') כי היא מכירה בתל יריחו כאתר מורשת עולמי פלשתיני. ההצבעה הנושא נערכה במהלך בכינוס הוועדה בריאד, בירת סעודיה. בכינוס נכחה באופן תקדימי גם משלחת ישראלית, והפכה למשלחת הרשמית הראשונה שהגיעה לסעודיה.

זו אינה הפעם הראשונה בה ישראל ואונסק"ו מתעמתות סביב סוגיית ההכרה באתרי מורשת עולמיים. בעבר הייתה זו מערת המכפלה וגם הכותל המערבי שהוכרזו כאתרי מורשת מוסלמיים, החלטות עליהם בישראל זעמו.

תל יריחו, שרים וחברי כנסת יגיעו למקום

תל יריחו, שרים וחברי כנסת יגיעו למקום, צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia' Salamandra123

"החלטה שהתקבלה היום - סימן נוסף לשימוש הציני של הפלשתינים בארגון אונסק"ו"

במשרד החוץ הגיבו בזעם להחלטה, ומסרו עם צאת החג כי, "למרות המסר של מזכ"ל ועדת המורשת של אונסק"ו, המפריד בין הרישום של האתר הפרה-היסטורי לאתרים יהודים ונוצרים באזור, ולמרות המאמצים הרבים והכנים של מזכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי לאזן את ההחלטה, משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלשתינים בארגון אונסק"ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

יש לציין כי בישראל צפו את המהלך, ולפני כשבועיים, שדולת ארץ ישראל בכנסת הוציאה סיור חירום בתל יריחו, בניסיון למנוע את ההחלטה. הסיור יצא ביוזמת השדולה ביריחו המקראית, בהובלת שניים משלושת יושבי ראש השדולה ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), ובהשתתפות מועצת יש"ע, מועצת בנימין, ארגון "שומרים על הנצח" ותנועת רגבים.