ברקע המתיחות עם ישראל: זלנסקי ייפגש עם עשרות רבנים

נשיא אוקראינה ייפגש לראשונה מתחילת המלחמה עם שורה של רבנים ומנהיגי קהילות במדינה, לצד שליחי חב"ד. "נשמיע קול ברור שהקהילה היהודית מגבה אותו במלחמה עבור הצדק והאמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 13:41 כח באלול התשפג

ברקע המתיחות עם ישראל: זלנסקי ייפגש עם עשרות רבנים
החדר שבו ייפגשו זלנסקי והרבנים., צילום: פדרציית הקהילות היהודיות

ברקע המתיחות עם ישראל סביב הגעתם של הישראלים לאומן, נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, ייפגש היום (ה') בקייב עם רבני ומנהיגי הקהילות היהודיות באוקראינה ושלוחי חב"ד במדינה. את הפגישה יזמו שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) הרב מאיר סטמבלר וסגנו הרב רפאל רוטמאן.

"נשמח להיפגש עם הנשיא לקראת השנה החדשה"

מפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה נמסר: "הפדרציה שומרת על קשר הדוק עם הנשיא ואף העניקה לו כזכור ספר תהילים מתורגם לאוקראינית, עם חריטה של שמו. כמו כן הפדרציה שלחה לנשיא מצות שמורות לליל הסדר". נשיא הפדרציה, הרב סטמבלר, בירך: "אנו מודים לנשיא על שפינה מזמנו ונשמח להיפגש איתו לקראת השנה החדשה, כדי להשמיע קול ברור שהקהילה היהודית מגבה אותו במלחמה עבור הצדק והאמת".

זלנסקי

זלנסקי, צילום: shutterstock

נתניהו שוחח עם זלנסקי

לפני כשבוע שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם זלנסקי. בשיחתם דיברו השניים על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה לרבות לפליטים מאוקראינה השוהים בישראל, וכן, על המשך קידום סיוע בפיתוח וקידום מערכות הגנה אזרחיות. ראש הממשלה העלה גם את הצורך להבטיח ככל הניתן את ההגעה של מתפללים לאומן השנה "במטרה להבטיח את חופש הפולחן".